עובדי חברת החשמל
עובדי חברת החשמלצילום: דוברות חברת החשמל

בצל החום הכבד ששרר ביממה האחרונה ברחבי הארץ, מאות משפחות במודיעין עילית נותרו ללא חשמל ולאחר שאירעו תקלות רבות שלא דווחו בשל החשש מפני חילול שבת.

על פי דיווחים מקומיים, במקרים מסוימים הגיע טכנאי חברת החשמל אך הוא נתקל בסירוב התושבים לקבל טיפול מאחר ומדובר היה בטכנאי יהודי.

מנגד בבני ברק אישרו רבני העיר לטפל בתקלות הרבות שאירעו בעיר ובשל החשש מפני פיקוח נפש. תקלות רבות אף נרשמו באיזור ירושלים. גם בישוב הדתי נוף איילון עברו התושבים שבת שלימה ללא חשמל. החשמל חזר רק כשעתיים לאחר צאת השבת.

בשל התקלות הרבות בריכוזים חרדיים, פנה סגן השר אורי מקלב עם צאת השבת לשר האנרגיה ח"כ יובל שטייניץ בדרישה לפתוח בבדיקה מקיפה אחר מה שכינה "היערכות כושלת של חברת החשמל לימי השרב הכבד".

בהודעה שפרסמה החברה נטען כי זמן הטיפול הממוצע בתקלות הוא שלוש שעות, אולם לדברי מקלב, תושבים רבים הלינו על שהייה ממושכת בשיאו של גל החום השורר ברחבי הארץ ללא אספקה סדירה של חשמל.

מקלב אף פנה ליו"ר חברת החשמל מר יפתח רון טל בדרישה לתגבר את מוקדי שירות הלקוחות וגיוס צוותים נוספים לתיקון התקלות הרבות המתרחשת בימים אלו עקב עומס החום המירבי באזור ירושלים.

בפנייתו אל השר שטייניץ ואל יו"ר חברת החשמל רון טל הלין סגן השר מקלב על השירות הלקוי אותם קיבלו התושבים בירושלים.

"חברת החשמל סגרה את שירות הלקוחות ולא נתנה שירות כלל לצרכנים. תושבים שביקשו לדווח על התקלה לא יכלו לתקשר עם החברה כלל".

בנוסף ציין סגן השר מקלב כי בכל אזור ירושלים הוקצו מספר קטן של צוותים לתיקון עשרות התקלות שהתרחשו עקב עומס החום שהיה בסוף השבוע.

"חוסר התקשורת עם הלקוחות והצוותים המצומצמים שפעלו, הביאו אף לכך כי הצוותים שהגיעו למקומות התקלה לא תקנו אותה בסופו של דבר בשל היעדר התקשורת עם התושבים במקום", אמר.