בני ברק
בני ברקצילום: דוברות המשטרה

ראשי ערים חרדיות אדומות ניתקו שיחת זום עם ממונה קורונה בחברה החרדית, האלוף רוני נומה, לאחר שהבינו שמדובר בשימוע לקראת הטלת סגר, כך דווח בכאן חדשות.

ראש העיר אלעד, ישראל פרוש, אמר לרוני נומה בפגישת הזום: "רוני גמזו משחק בך, שולח אותך לסיבוב עלינו. אם ככה היו מקיימים שימוע לראשי ממשלה הם כבר היו בכלא".

על פי ההערכה, סגר יוטל מיום שני על בני ברק, אלעד, טירה, כפר קאסם ואום אל פחם ועוד. החלטה סופית טרם התקבלה.

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, אמר היום בביקור בדליית אל-כרמל כי "בקרוב יהיו עשרות מתים בחברה הערבית". לדברי גמזו, "בכל יום במגזר הערבי יש כ-750 נדבקים, וזה עוד יעלה. חצי אחוז עד אחוז יכולים ללכת לעולמם, זו הסטטיסטיקה. במצטבר זה עשרות ויכול להגיע למאות, ברור שזה מה שיקרה".

שר הפנים אריה דרעי טען כי אין מנוס מסגר כללי על כל המדינה, "אי אפשר להתחמק מהאמת: כדי לצאת מהמספרים האלה - נצטרך להיכנס לסגר כללי", אמר בחדשות סוף השבוע.

"זו גם דעת המומחים, גמזו ומשרד הבריאות אמרו שלא יהיה מנוס מכך", ציין שר הפנים. "אף אחד לא מצא שיטה אחרת לרדת מאלפי נדבקים לכמה עשרות". הוא הסביר כי הוא מכיר בהשלכות של מהלך כזה: "סגר הוא דבר נוראי, בעייתי מאוד - מכה כלכלית".

שר הפנים יצא נגד ההחלטה לבצע קודם כל סגר על הערים האדומות והסביר כי "המשטרה ופיקוד העורף אמרו ששליטה על 30 ערים אדומות היא מורכבת יותר מאשר סגר על כל המדינה". הוא הוסיף: "שאלתי בקבינט אם סגר על ערים אדומות יציל אותנו, אפילו בסיכוי לא גדול, מסגר כללי. אבל אף אחד לא אמר שזה מה שיקרה".