רעייתו של רומן זדורוב: מקווה שהצדק יצא

המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, כינס הבוקר (ראשון) דיון מיוחד ודחוף בבקשה למשפט חוזר שהגיש אסיר העולם רומן זדורוב.

השופט מלצר העלה בדיון את עניין "הראיה החדשה" שהציג זדורוב בחודשים האחרונים - הרצאה מקוונת שהעביר חן קוגל, ראש המכון לרפואה משפטית, ובה התייחס לעקבות לא מזוהים שנמצאו בזירת הרצח. בפרקליטות טענו בפני השופט מלצר כי קוגל נמצא בניגוד עניינים בתיק, וכי הם מסרבים להסכים למעורבות שלו בתיק בכל צורה.

השופט שאל את נציגי הפרקליטות: "אם אתם מתנגדים לד"ר קוגל - האם יש אפשרות שאני אמנה מישהו כמומחה מהארץ או מהעולם?". בפרקליטות השיבו שהם מוכנים. עורך הדין ירום הלוי המייצג את זדורוב קרא לעבר נציגי הפרקליטות: "תסכימו לקוגל! מה, אתם מפחדים מראש המכון?".

עו"ד הלוי אמר בדיון: "א.ק היא הרוצחת". בתגובה נזף בו השופט חנן מלצר ואמר: "אדוני ידייק בדברים. אדוני טוען שהיא הרוצחת. אני יודע שרק בית משפט קובע מי רוצח, אחרי הליך פלילי".

בהמשך התעמת הלוי גם עם נציגת הפרקליטות וצעק: "אל תקטעי אותי, אל תקטעי אותי. הפרקליטות יודעת שהוא חף מפשע ואתם מחזיקים אותו בשבי. כל שעה שהוא יושב עם הראיות של הפרקליטות זה עוול".

משפחתו של זדורוב וכמה מתומכיו שישבו באולם הריעו בעקבות אמירתו של הלוי - ומאבטחים התערבו והפסיקו את מחיאות הכפיים. בתגובה פנתה נציגת הפרקליטות לשופט ואמרה: "אנחנו מבקשים מבית המשפט שלא יתן יד לקרקס שקורה כאן ובתקשורת".

השופט מלצר שוקל לקיים יום דיון נוסף, "אתן החלטה בתוך חודש מדיון ההשלמות".

כזכור הורשע זדורוב ברצח הנערה תאיר ראדה בשנת 2006 בבית ספרה בקצרין, וערעור שהגיש על הרשעתו לבית המשפט העליון נדחה ברוב קולות.

זדורוב הגיש בקשה למשפט חוזר ובאופן חריג החליט בסוף השבוע השופט מלצר לזמן את הצדדים לדיון בבקשה שייערך באולם, במסגרתו הם יתבקשו להשיב לשאלותיו. זדורוב עצמו משתתף בדיון באמצעות טכנולוגיית וידאו קונפרנס.

רעייתו של זדורוב אמרה עם כניסתה לבית המשפט העליון, "איבדנו את האמון בבית המשפט ואני רוצה להחזיר אותו".

"זדרוב יודע על הדיון ואני מקווה שיצא מכאן הצדק. או שאנחנו לקראת התחלה טובה או סוף רע", הוסיפה.