ישראל אייכלר
ישראל אייכלרצילום: חזקי ברוך

על רקע פתיחת שנת הלימודים לצד הזינוק בשיעורי התחלואה במוסדות החינוך, התקיים דיון סוער בועדת החינוך של הכנסת.

במהלך הדיון טען ח"כ אייכלר כי אין מקום לקנוס צעירים שאינם עוטים מסכה במתחמים בהם לא שוהים קשישים

"אנו יודעים שבגיל הצעיר אין סכנה מקורונה. מדוע סוגרים בתי ספר ומטילים הגבלות וסגרים על צעירים ותלמידים, במקום שאין קשישים?", תהה.

"מדוע לא מטילים חובת ההגנה ומקימים מתחמים בטוחים בסביבת המבוגרים, וקבוצות סיכון? אפשר לחנך ולחייב בהקפדה: אל תתקרבו בלי מסיכה לקשיש, לסבא וסבתא או לכל בעל קבוצות סיכון", הוסיף

לדבריו, יש להקצות מתחם מוגן, "גם בבית ספר, גם באוטובוס, גם באולמות, גם ברחוב, אפשר להתרחק שני מטר וללבוש מסיכה ליד קשישים".

אייכלר הסביר כי יש מי שמפקפק ביעילות המסכה. "כל המטרה של הסגר הייתה כדי להציל את בעלי הסיכון, ובזה מדינת ישראל נכשלה כשלון חרוץ. בכל העולם המערבי אין אכיפה וקנסות כמו בישראל, אבל יש מי שמפקפק ביעילות של המסכות ובדרך בה מתמודדים עם המגפה. פתאום בדיון הזה אין ליברליזם ופלורליזם. כולם חייבים לחשוב כמו גמזו וברסי".

"למעלה מאלף אנשים מתו ורובם הגדול מעל גיל שבעים. למה לא לחייב צעירים לשמור מרחק של שני מטר ועטיית מסיכה, בסמיכות לקשישים? כשאין קשיש באזור אין קונסים על מסיכה בשום מקום בעולם", טען אייכלר.

המשנה למנכ"ל משרד החינוך השיב ואמר כי "נשתדל לא לסגור בתי ספר בתוך הערים האדומות. אנו בונים מתווה לאפשר לא רק למידה מרחוק, אלא גם אפשרות לילדים שאין להם תשתית קצה, שיוכלו לבא לבית הספר ללמוד שם. עד מחר נדע את המתווה כולו.

"כמו כן נבדוק הענקת אישור עובד חיוני לעובדי הוראה, שיוכלו לעבור מעיר אדומה לירוקה או להיפך, כדי ללמד".