הסכין
הסכיןצילום: דוברות המשטרה

לוחמי משמר הגבול עצרו היום (ראשון) מחבל פלסטיני כבן 16, תושב חברון, שתכנן לבצע פיגוע דקירה במערת המכפלה.

המחבל הגיע לאחת מעמדות הבידוק הסמוכות למערת המכפלה, והתנהגותו עוררה את חשדם של הלוחמים.

הלוחמים ביקשו לבדוק את החשוד אולם הוא לא שיתף פעולה. הם החלו בביצוע נוהל מעצר חשוד במסגרתו המחבל השליך אל הרצפה סכין שהייתה מוחבאת על גופו.

הלוחמים השתלטו עליו והביאו למעצרו. המחבל הועבר לחקירת שירות הביטחון הכללי.

תיעוד ממצלמות האבטחה: המחבל נמלט מצומת אריאל

מוקדם יותר היום ניסה מחבל פלסטיני לדקור חיילים המוצבים בכיכר בכניסה לעיר אריאל. כוחות הביטחון פתחו במרדף אחרי הפלסטיני, והוא נלכד כעבור דקות ספורות. איש מהחיילים לא נפגע. המחבל הועבר לחקירת השב"כ.

מהמשטרה נמסר כי "שוטרים שעשו דרכם למרחב שומרון, הבחינו בחיילים שמבצעים מרדף אחר המחבל פרקו מהרכב והצטרפו למרדף. אחד השוטרים שהבחין במחבל מסתתר בין השיחים, צעק לו מספר פעמים לעצור אך הוא המשיך במנוסה, השוטר חתר למגע ביצע ירי באוויר ומשלא נענה לקריאותיו לעצור ביצע ירי לעבר רגליו וניטרל אותו".

השוטר שניטרל את המחבל אמר "בכניסה לעיר אריאל הבחנו בחיילים שרצים לכיוון השיחים, מיד הבנו שמדובר באירוע חריג, פרקנו מהרכב ותוך כדי שמענו צעקות 'המחבל דקר חיילת, המחבל דקר חיילת'. חייל שהיה במקום צעק הוא רץ לכיוון השיחים, התחלנו לבצע סריקות יחד עם החיילים ותוך כדי הסריקות הבחנתי במחבל מסתתר בין השיחים, צעקתי לו בערבית מספר פעמים 'עצור, עצור' הוא לא נענה לקריאותיי, ביצעתי ירי באוויר הוא המשיך בבריחתו ויריתי לעבר רגליו וניטרלתי אותו".