מדרשת לינדנבאום
מדרשת לינדנבאוםצילום: יח"צ

13 בנות ממדרשת לינדנבאום בירושלים נמצאו במהלך סוף השבוע מאומתות לנגיף הקורונה. כלל הבנות ללא תסמיני חום ומרגישות טוב.

לערוץ 7 נודע כי ביום רביעי האחרון אובחנו שתי בנות ראשונות המאומתות לנגיף. בעקבות כך, ביום חמישי שחררה הנהלת המדרשה את כלל תלמידות לבתיהן. לאחר בדיקות קורונה נוספות שנערכו בסוף השבוע נמצאו 11 בנות נוספות חיוביות לנגיף.

במכתב ששלח ראש המדרשה הרב אוהד טהרלב להורים נכתב: "במהלך סוף השבוע האחרון נמצאו 11 בנות נוספות חיוביות לקורונה. שמונה מתוכן משתייכות לשתי הקפסולות של שתי הבנות שנמצאו מאומתות ברביעי האחרון ושלוש נוספות התווספו לצערנו מקפסולות אחרות. בכך עומד מספר הבנות שחיוביות לנגיף על 13 בנות.

''כאמור, לאחר שנמצא כי ישנן שתי תלמידות מאומתות ברביעי האחרון בערב, החלטתי לשחרר בחמישי בבוקר את 160 בנות המדרשה לביתן על מנת למנוע כל אפשרות להדבקות נוספות, ובתקווה שנחזור במהרה למצב בו שהינו במשך תקופה ארוכה עם אפס הדבקה''.

הרב טהרלב סיפר כי ''ברוך ה' כלל הבנות המאומתות מרגישות בטוב ולרובן המכריע אין כלל תסמינים או בעלות תסמינים קלים לכל היותר, כשאנו מתנחמים בעובדה שכלל בנות המדרשה ייצאו מבידוד לפני ראש השנה, ובתקווה גדולה ששאר הבנות יבריאו ויצטרפו אליהן במהרה".

ממדרשת לינדנבאום נמסר בתגובה: "לפני פחות משבוע אובחנו במדרשה שתי תלמידות עם תסמיני שיעול קלים וללא חום- כל אחת מהן לומדת בקפסולה אחרת. בשל נהלי המדרשה המחייבים בדיקה בכל מקרה בו עולה חשש ולא הקל ביותר להידבקות בנגיף, שלח ראש המדרשה, הרב טהרלב את שתי התלמידות לבדיקת קורונה, ומרגע היוודע התוצאות ברביעי בערב, שוחררו על חמישי בבוקר כלל תלמידות המדרשה לביתן.

''מרגע פרוץ הקורונה, ראש המדרשה נוהג מנהג בית שמאי, ונוקט בנהלים ומגבלות נוקשים יותר מהנחיות משרד הבריאות - כאשר גם בעת הזו בכל קפסולה הורשו להתקבץ 26 תלמידות לכל היותר- זאת בניגוד להנחיות המשרד שמתירות נוכחות של עד 50 איש בקפסולה''.

עוד נמסר מהמדרשה כי "מדרשת לינדנבאום משקיעה לכל אורך תקופת הקורונה משאבים גדולים מאוד על מנת לשמור באדיקות על בריאות הבנות; בין היתר מקצה המדרשה לתלמידות מסיכות בצבעים שונים ללא הגבלה כדי למנוע מצבי התערות בשטח המדרשה. זאת לצד שישה חדרי אוכל שכל אחד מהם עובד מול קבוצות קטנות, כמו גם אמצעי חיטוי וניקיון קפדניים המופעלים לכל אורך שעות היממה.

''לצערנו, על אף מאמצי ההגנה הגדולים, נמצאו לראשונה לאחר חודשים ארוכים ללא הידבקות תלמידות הנגועות בנגיף, ואנו ושאר בנות המדרשה מאחלים להן רפואה שלמה ובעז"ה שיחזרו במהרה. ראש המדרשה נמצא בקשר יומיומי רציף עם גורמים בכירים במשרד הבריאות שמציינים לשבח את התנהלות המדרשה, ועל מאמציה העילאיים לשמירה על בריאות הבנות ומעגליהן הרחבים במשפחה ובאזור המגורים".