בית המשפט העליון
בית המשפט העליוןצילום: יהונתן ולצר/TPS

בשבועות הקרובים תונח בוועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק, שתכליתה העברת הדיונים בכלל בתי המשפט, למעט דיונים בדלתיים סגורות, בשידורים חיים באינטרנט. כך מדווח העיתון "ישראל היום".

הצעת החוק מבקשת להנגיש את דיוני בית המשפט לכלל האזרחים והצופים המבקשים לצפות בהם.

בשבועות האחרונים ועדת השרים לחקיקה לא קיימה דיונים בשל המשבר הקואליציוני. על פי הערכות לכשתתכנס הוועדה, יש להצעה סיכוי גדול לזכות לאישור.

בדברי ההסבר להצעה כותבת ח"כ מאי גולן מהליכוד כי "כיום כל אזרח במדינת ישראל רשאי להיכנס לכלל הדיונים המתקיימים באולמות בתי המשפט, וזאת מלבד דיונים בדלתיים סגורות. הצעת חוק זו באה להנגיש את הדיונים במדיה הטלוויזיונית והדיגיטלית כדי לאפשר לכל אזרח לצפות בדיונים שגם כך כבר מותר לו להיות נוכח בהם, ולעשות זאת מביתו שלו".

לדברי גולן, הצעתה "מיטיבה עד מאוד גם עם אוכלוסיות של בעלי מוגבלות פיזית, כגון נכים המרותקים לביתם שאין באפשרותם להגיע פיזית לאולמות בית המשפט, ועוד בעלי מוגבלות אשר יוכלו להקשיב וללמוד מהתנהלות מערכת בתי המשפט.

״בסך הכל הצעת החוק הנ"ל תשמר ותחזק את הדמוקרטיה - דבר שכולנו כחברה שואפים לו, ומעל לכל היא תחזק את אמון הציבור במערכת השיפוטית על ידי פומביות ושקיפות, וכמובן - הנגשת הדיונים באולמות לכלל אזרחי המדינה".