מלך סעודיה
מלך סעודיהצילום: רויטרס

שליט סעודיה, המלך סלמאן בן עבדול עזיז, אמר בשיחה עם הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, כי ארצו לא תתקדם לתהליך נורמליזציה עם ישראל, עד שלא תובטח מדינה פלסטינית, כך מדווחת סוכנות הידיעות הרשמית הסעודית.

שני המנהיגים שוחחו בטלפון בעקבות ההסכם ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות והמלך אמר לטראמפ כי הוא מעריך את מאמצי ארה"ב לתמוך בשלום במזרח התיכון וכי סעודיה יכולה להצטרף אליו אם תראה "פיתרון הוגן וקבוע לנושא הפלסטיני על בסיס יוזמת השלום הערבית שהציעה הממלכה בשנת 2002".

נזכיר כי על פי ההצעה, המדינות הערביות ינרמלו את יחסיהן עם ישראל בתמורה להקמת מדינה פלסטינית ולנסיגה ישראלית לגבולות 1967.

הסעודים אינם מכירים ברשמית בישראל, אך הממלכה הודיעה בימים האחרונים כי תאפשר לטיסות בין איחוד האמירויות לישראל לעבור במרחב האווירי שלה.

יועצו וחתנו של הנשיא, ג'ארד קושנר, שב ואמר בימים האחרונים כי הוא מאמין שבחודשים הקרובים נראה מדינות ערביות נוספות שמודיעות על נרמול יחסים עם ישראל, אך לפי שעה שום מדינה ערבית לא הודיעה על כוונה כזו.

בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת איים הבוקר כי הפלסטינית תנתק קשרים עם "כל מדינה שתעביר את שגרירותה לירושלים".

"אנו קוראים לכל המדינות לציית לחוק הבינלאומי, כולל החלטות מועצת הביטחון 478 ו-2334. הפרת החוק הבינלאומי היא סימן של חולשה ולא של חוזק", צייץ עריקאת שהוסיף: "החוק הבינלאומי קבע כי כיבוש שטח של אנשים אחרים הוא טרור. מספיק עם השקרים והסחטנות. אף אחד לא יכול לנרמל את ההתנחלויות הישראליות, את הסיפוח והכיבוש".