ארבעת המינים
ארבעת המיניםצילום: ISTOCK

לקראת חג הסוכות מסבירים מומחים העוסקים במיון ארבעת המינים בשוק המהודר, כי השנה, בשל הקורונה, קיים קושי רב להבטיח מיון מקסימאלי לטובת צרכני ארבעת המינים המהודרים.

עוד לפני שמגיעות ההנחיות הקשוחות על אופן קיומן של מכירות ארבעת המינים, הקולות שהחלו להישמע מגיעים דווקא מהעוסקים בתחום בדיקתם ואריזתם של ארבעת המינים.

"מאל"ף ועד תי"ו, לאורך כל מסלול העיסוק – אנו נתקלים בקשיים חמורים המשפיעים ישירות על כמות התפוקה הנדרשת", אומרים העוסקים בתחום, "אנו משתדלים להתמודד מול המצב, אבל ישלדעתשהשנה הכל ייראה אחרת".

בשלב המיון, הרבנים הממיינים נדרשים לשבת בריחוק מקום ובסדר שונה מכל שנה.

ה'בודקים' רגילים מהעבר לשיטת 'סרט נע', כאשר המוצרים עוברים מאחד לשני תוך כדי בדיקה כדי לזרז את הפעילות, אך הפעם הדבר אינו בר ביצוע.

"אנו עובדים כמעט כפול זמן, אבל אין ברירה, זוהי כורח המציאות", אומרים.

המורכבות הגדולה היא בעיקר בכל הקשור לשמירה על ההיגיינה. כל הטיפול בארבעת המינים ובדיקתם, הכל צריך להיות באופן המבטיח סטריליות מלאה, והדבר מקשה ביותר על הפעילות הדינאמית.

"דוגמא קטנה", אומר אחד הרבנים הנחשבים למומחה בתחום בדיקת האתרוגים, "בכל שנה הייתי נושף מפי על האתרוג 'לנקות' גרגירי חול או לכלוך מהעץ, עכשיו זה לא בא בחשבון, אני צריך לנקות עם מטלית"...

השינויים הדרסטיים בהרכב כח אדם תוך כדי שמירה על ההנחיות נדרשות, משפיעים גם הם באופן חמור על כלל ההתנהלות, מה שמקשה לעמוד בהספקים הנדרשים.

"אנו עובדים מסביב לשעון, אבל עדיין יש את השפעת הקורונה", אומרים בכירי ספקי ארבעת המינים, "הציבור עוד לא מבין מה הולך להיות כאן מבחינת אספקת הסחורה".