גנץ בכפר קסאם
גנץ בכפר קסאםאריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון, בני גנץ, ביקר הבוקר (שני) במרכז השליטה בכפר קאסם ביחד עם סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, בכירי משרד הביטחון, נציגי פיקוד העורף ונציגי העירייה, וזאת במסגרת היערכות מערכת הביטחון להגברת הפעילות בערים האדומות.

לפגישה הצטרף גם ראש העיר, עאדל באדיר, בזום בשל היותו בבידוד.

השר גנץ עמד על נתוני התחלואה הגבוהים בעיר, על הצעדים לצמצומם ולקטיעת שרשרת ההדבקה. בנוסף בירך גנץ על שיתוף הפעולה של העירייה והתושבים עם גורמי הביטחון והבריאות.

בסיום הביקור אמר גנץ: "ביקרתי הבוקר בכפר קאסם, אחת מ-40 הרשויות שהטלנו עליהן מגבלות יותר רחבות בדגש על מגבלות תנועה וסגר לילי, תוך הגברת המאמצים גם בניהול הארגוני, בכושר הבידוק, החקירה, הבידוד, הסיוע לאלה שצריכים סיוע והסברה, וכל זה על מנת להוריד את היקף התחלואה"

"אנחנו לא באנו להעניש, אנחנו באנו לעבוד ביחד", הדגיש גנץ, "אני רואה שהרשות פה רתומה, אני מקווה שרשויות אחרות רתומות באותה מידה ביחד עם האוכלוסייה, לגלות משמעת, אחריות וביחד תוך הקפדה על ההנחיות בכלל ועל אי-קיום אירועים בפרט, שזה המקום הגדול ביותר להדביק, אני אומר לכלל האנשים אי אפשר לקיים חתונות רגילות".

גנץ הוסיף "הוריתי להציב החל מהיום אלפי חיילי צה"ל ופקע"ר בערי המיקוד, בנוסף לפעילות למפקדת 'אלון' שמרכזת את קטיעת שרשרת ההדבקה. אנחנו מנהלים מאמץ ארצי, רחב, מתואם עם הרשויות המקומיות בשיתוף משרד הבריאות, משרד הפנים ויתר משרדי הממשלה על מנת להוריד את התחלואה כלפי מטה. רק בעבודה משותפת הדבר הזה יצליח וזה חייב להצליח".