עמירם בן אוליאל
עמירם בן אוליאלצילום: AVSHALOM SASSONI/POOL

שופטי בית המשפט המחוזי מרכז בלוד דחו את בקשה סנגוריו של עמירם בן אוליאל לבטל את הרשעתו ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה בכפר דומא.

הבקשה הוגשה בעקבות ראיה חדשה שנחשפה לאחרונה לטענת הסנגורים עו"ד אשר אוחיון ועו"ד יצחק בם.

הראיה לכאורה היא עדותו של הילד אחמד דוואבשה, אשר נפגע קשה בהצתה, ואשר לאחרונה נחשף כי הוא ראה את האירוע ואף זוכר אותו לפרטים.

להכרעת הדין המלאה לחצו כאן

אחמד סיפר בראיונות לכלי תקשורת בשפה הערבית, אשר הוגשו לבימ"ש בהסכמת הצדדים, כי היו שותפים באירוע מספר מציתים - יותר משלושה, אשר אף נכנסו לתוך בית המשפחה והתעמתו עם בני המשפחה.

עדותו של אחמד סותרת לטענתם באופן מוחלט את מסכת העובדות שעל בסיסה הורשע בן אוליאל ברצח, אשר על פיה היה רק מצית אחד בזירה והוא אינו נכנס כלל לבית המשפחה. כאמור, עורכי דינו ביקשו לזכותו על סמך הראיה החדשה, אך בית המשפט דחה את הבקשה.

השופטים קבעו עדותו של אחמד לא מהימנה מספיק בכדי לזכות את בן אוליאל והותיר את הרשעתו של בן אוליאל על כנה.

"לאחר בחינת גרסתו של אחמד כפי שנמסרה בשני הראיונות שהוגשו לעיוננו, אני סבורה כי לא ניתן לקבוע ממצאים עובדתיים על סמך גרסתו, באשר לא ניתן לקבוע כי הדברים שמסר הינם מהימנים", כתבה נשיאת המחוזי, השופטת רות לורך, בפסק הדין.

"בחינת משקלה הפנימי של הגרסה מלמדת כי אין מדובר בגרסה סדורה ועקבית. הגרסה אף אינה מתיישבת עם הראיות הפורנזיות ועם עדויות אחרות הקיימות בתיק ואף לא עם ההיגיון והשכל הישר", הוסיפה השופטת.

עו"ד יצחק בם המייצג את עמירם בן אוליאל יחד עם עו"ד אשר אוחיון מסר, "גורלו של עמירם הוכרע כאשר בית המשפט קיבל כראיה את ההודאה והשחזור שנעשה בעקבות עינויים ומחשש להמשכם. בהכרעת הדין בית המשפט התחמק מדיון בסתירות בין תוכן ההודאה לבין עדויות שמסרו עדי ראיה בזמן אמת ביחס למספר המציתים ותיאורם. כעת בית המשפט העליון יצטרך לתת דעתו לשתי הסוגיות האלה".