מצלמת אבטחה
מצלמת אבטחהצילום: נועם מושקוביץ', פלאש 90

בשבת בבוקר התקבלה במוקד החירום של איחוד הצלה בבני ברק קריאה על קשיש שנעדר מביתו כבר שעות ארוכות.

לאחר תחקור קצר שנעשה עם אשתו שהתקשרה לדווח, עלה כי הקשיש סובל מאלצהיימר ונראה בפעם האחרונה בביתו שבשכונת קריית הרצוג בשעות הערב של ליל שבת.

הניסיונות לאתר אותו בסמוך לביתו או בשכונת מגוריו עלו בתוהו, והחל להתעורר חשש לחייו. ברגע של יצירתיות, הציע אחד המתנדבים לבדוק האם קיימות מצלמות אבטחה בבית הכנסת השוכן בסמיכות לבית הקשיש. הבדיקה העלתה שאכן בית הכנסת מרושת במצלמות אבטחה מבית 'קוריץ מערכות'.

באישור רכז ההלכה הארצי של איחוד הצלה הרב נפתלי הלפרין הוזעק למקום שלומי קוריץ מנכ"ל 'קוריץ מערכות' שמשמש בעצמו ככונן תורן של איחוד הצלה בפתח תקווה. במעבר על התיעוד שנשמר במצלמות האבטחה, הבינו המתנדבים את הכיוון אליו צעד הקשיש.

טווח החיפושים צומצם בהתאם לנתיב אליו הוא נראה צועד ולאחר זמן לא ארוך הוא אותר בסמוך לכביש גהה כשהוא תשוש ועל סף התייבשות. הקשיש קיבל טיפול רפואי במקום והוחזר לביתו.

הרב נפתלי הלפרין רכז הלכה ארצי באיחוד הצלה: "המצלמות הן כלי מאוד חשוב באיתור נעדרים, ולפעמים אנו נדרשים גם בשבתות להיעזר בתושבים או בבעלי עסקים שמותקנות אצלם מערכות אבטחה אשר יכולות לתת לנו אינדיקציה על זמן היציאה של הנעדר וכיוון המסלול

שלומי קוריץ ציין, "כמתנדב ותיק באיחוד הצלה אני זוכה להציל חיים כמעט מידי יום, אבל לעיתים רחוקות אני זוכה להבין כיצד גם העיסוק היומיומי שלי מסייע להצלת חיים. מצלמות האבטחה הפכו בשנים האחרונות לכלי עזר חשוב לכוחות ההצלה והבטחון בשמירה על חיי האזרחים ובהצלת חיים. לאחרונה אף זכינו לקבל אישור הלכתי למערכות התקשורת שלנו כך שהמצלמות יכולות להמשיך לתעד ללא חילול שבת".