רוני גמזו
רוני גמזוצילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו מתנצל על הביקורת שהשמיע נגד הרב קנייבסקי, לאחר שחשב כי הרב הנחה את תלמידי הישיבות שלא להיבדק. בסופו של דבר התברר כי הרב קנייבסקי לא נתן הוראה כזו.

''מבדיקה שערכתי עולה כי אין ולא ניתנה הוראה של הרב קנייבסקי שלא להיבדק, אלא מדובר בהחלטה שניתנה על דעת מספר רבנים ביחס למקרים נקודתיים בקרב בני ישיבות השוהים בקפסולות", אמר גמזו.

''לפיכך, אני מצר על אי ההבנה בעקבות הפרסום המוטעה בשם הרב קנייבסקי, אותו אני מכבד ומוקיר, וחוזר בי", הוסיף פרויקטור הקורונה.

כאמור, בשבוע שעבר דווח בכלי התקשורת כי הרב חיים קנייבסקי, אחד מבכירי הרבנים בציבור החרדי, הורה לישיבות חרדיות להפסיק לערוך בדיקות קורונה לתלמידים, משום שהן באות על חשבון לימוד תורה.

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו יצא נגד ההנחיה של הרב, וטען כי "ההודעה מסכנת את הציבור החרדי בהמשך ההידבקות". גמזו התריע כי "הסירוב העקבי לשיתוף פעולה מצד חלק מהערים ה'אדומות' עלול לגרור התפרצות תחלואה קשה ביותר", אמר גמזו. "כיום 28% מהתחלואה הכללית היא במגזר הערבי, כשהחברה החרדית מהווה 22% מסך התחלואה בישראל".

כאמור, לאחר שהתברר לפרופ' גמזו שהרב קנייבסקי לא אסר על ביצוע בדיקות קורונה לתלמידי ישיבות, גמזו בו מדבריו והתנצל על הביקורת שהשמיע נגד הרב.