יעקב אשר
יעקב אשרצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) תקף במליאת הכנסת את שיטת הניקוד החדשה לערים אדומות וטען כי "אנשי מקצוע הטעו את שרי הממשלה".

"הציבור החרדי", פתח ח"כ אשר את נאומו, "הפך ל'מפרנס הכותרות'. דואגים לנו. עושים לנו בדיקות אפידמיולוגיות, עד הכרעיים והקרביים. זו רק שאלה של זמן עד שתגיע מסיבת העיתונאים של אביגדור ליברמן, שיבוא לעשות עוד סיבוב תקשורתי על מה שקורה בבני-ברק. אוהבים אותנו ודואגים לנו עד כדי כך שרוצים לבדוק שהסגר יהיה אטום ונעול. אבל אנחנו כבר התרגלנו".

ח"כ אשר הוסיף ואמר: "אני רוצה להזכיר לכם, לא מזמן היה פה בישראל גל ראשון, הייתה לוייה בבני ברק שמספר אנשים יצאו אליה, אנחנו התנגדנו לה, יצאנו נגד זה, אבל בסך הכל היו 200 או 300 איש בארבעה רחובות פרוסים.

"ומה קרה למחרת? כותרת ראשית ב"ידיעות אחרונות". אני לא זוכר את הכותרת, אבל המשמעות שלה הייתה: הם לא אחראים הבבונים האלה. את הדאגה הכנה הזו לא רואים משום מה לגבי ההפגנות בבלפור, ואגב, אני כיו"ר ועדת חוקה אישרתי את ההפגנות, אבל אני תוהה, לאיפה נעלמה אותה דאגה הכנה למצב התחלואה שרואים בתקשורת כשמדובר על בני ברק?".

ח"כ אשר עבר למתקפה ישירה על השינוי של הרגע האחרון בקריטריונים של ערים אדומות: "מילא הפוליטיקאים, עליהם אני לא מדבר. ליברמן צריך לקושש קולות, מתחרים אתו על הבייס. הטענה שלי היא על אנשי המקצוע. אנחנו יושבים אתמול בוועדה, ומתברר שהכניסו קריטריון של חצי נקודה נוספת, ויצרו צבע חדש ברמזור – אדום בוהק. אמרתי אתמול לראש הממשלה – בהחלטת הממשלה היו ארבעה צבעים, איך נהיו פתאום חמישה? ואת זה עשו אנשי מקצוע.

"הוסיפו חצי נקודה לערים מעל 100 חולים, וזה אחרי שכבר חישבנו את כמות החולים פר נפש, הדבקות מול בדיקות, קצב הדבקה. על מה ולמה להוסיף להם עוד חצי נקודה שיכולה להכניס אותם לסגר על לא דבר? האם אנשי מקצוע הטעו את שרי הממשלה?".

"אני גאה בכך שהמלצתי לראש הממשלה לרדת מהתכנית הזו שבנויה על פרמטרים לא-נכונים, וללכת על סגר מקומי חכם יותר, שגם יהיה יעיל בהרבה. סגר זו גזירה קשה ולא בהכרח יעילה, לא ממהרים להטיל סגר לא חכם, כשיש חלופות יותר יעילות ויותר אפקטיביות", חתם ח"כ אשר.