תינוק
תינוקצילום: ISTOCK

מקרה מעורר תהיות אירע בשבוע שעבר כשתינוקת ממשפחה חרדית היתה אמורה לעבור ניתוח חשוב ומציל חיים אך נמצאה חיובית לקורונה בבדיקה מקדימה שנעשתה קודם לכן בקופת החולים, כנדרש לפני כל פרוצדורה רפואית פולשנית.

בבית החולים חשדו כי התוצאה לבדיקה אינה נכונה וביצעו בדיקה נוספת, ואכן מצאו כי התינוקת שלילית לנגיף, ובכל זאת, בהוראת משרד הבריאות נאסר על בית החולים לנתח את הילדה למרות הדחיפות שבדבר.

המשפחה המתינה לניתוח במשך חודשים ארוכים במיוחד בשל מורכבותו והצורך לבצעו על ידי מספר מומחים בתחומי רפואה שונים בו זמנית, אולם ללא הועיל. משרד הבריאות נותר בסירובו.

בהמשך נעשתה לתינוקת בדיקת קורונה שלישית בקופת החולים וגם היא נמצאה שלילית, אולם לטענת המשפחה, המשיך משרד הבריאות לעמוד בסירובו לאשר את ביצוע הניתוח.

עיתון 'המבשר' שחשף את המקרה פנה בנושא למשרד הבריאות שהשיב כי "מגפת הקורונה מחייבת משנה זהירות בכל הקשור להדבקות אפשריות במוסדות רפואיים. אי לכך, הוחלט שיש צורך לבצע בדיקה לקורונה לפני ביצוע פרוצדורות פולשניות המהוות גורם סיכון מובהק להעברת הנגיף יותר ממגע שגרתי".

עוד מבהירים במשרד הבריאות כי "בהתאם למקובל כיום, תוצאה חיובית ב־PCR מהווה אימות של נוכחות הנגיף במטופל לכל דבר, גם אם בדיקה נוספת חוזרת שלילית.

"על צוות המטפל בבית החולים להחליט אם מצב המטופל מחייב ביצוע הניתוח למרות אימות הנגיף, או שניתן לדחות את הניתוח, ואם כן, לכמה זמן".

המשרד הדגיש בסיום תשובתו כי "הופעת תסמינים למטופל או אי־הופעתם אינה משפיעה על הדברים הנ"ל".