ביתר עילית
ביתר עיליתצילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

עו"ד מנחם זיידה, חבר מועצת העיר ביתר עילית, יצא היום (שלישי) בראיון ל-103FM נגד הביקורות על החרדים והביע תסכול מכך שלדבריו אין ערך ללימודי תורה בקרב מקבלי ההחלטות.

לדבריו, "אחד הדברים שמאוד מפריעים לי, ורציתי לעלות לשידור כדי לומר את זה לעם ישראל: החרדים, החילונים, האלו והאלו - אנחנו עם אחד. אנחנו אמורים להסתכל על כל הסיפור הזה בראייה אחת וזה לא קורה. זה לא קורה כיון שלצערי ישנם דברים שאצל הציבור החרדי הם מספר אחד, ואצל ציבורים אחרים הם אפס.

''הנושא של לימוד התורה - הציבור החרדי רואה את זה כהמשכיות ולצערי יש אנשים שמסוגלים להחליט ברגע אחד לסגור מוסדות לימוד, אחרי זה נראה מה יקרה עם המסעדות והבילויים".

זיידה חזר והדגיש את החשיבות של לימודי התורה בקרב ציבור גדול: "בעיניי בילויים ומסעדות זה פחות חשוב מלימוד תורה. אני רואה את לימוד התורה כדבר יסודי. אני חושב שאם הילד שלי ידע פחות תורה דורות העתיד ייפגעו - אם הילד שלי יאכל וופלה פחות לא קרה שום דבר. יש פער תהומי בהסתכלות שלנו על העולם וההסתכלות של אנשים אחרים על העולם".

בהמשך התייחס לנימוקים הרפואיים נגד הסגר: "מישהו שלח לי סרטון שרופא בלניאדו, ד"ר שחר ועוד כמות גדולה של רופאים, אומרים שהסגר הזה הוא לא אפקטיבי. בשוודיה אין גל שני בגלל שלא עשו את הסגרים. אני לא מומחה ברפואה אני מתחום המשפטים, אני רק אומר שיש רופאים שחושבים אחרת. הממשלה נמצאת בסיטואציה שהיא צריכה לבחור בין הרע יותר לרע פחות. אנחנו בסיטואציה מורכבת, אני מסכים. הסיבה שמעדיפים לסגור מוסדות חינוך זה בגלל שאין ערך לתורה".

ענת דוידוב: אתה חושב שלכל מי שמנהל את האירוע יש משהו אישי נגד תלמידי ישיבה ובגלל זה רוצים לסגור אותן?

"לא אמרתי משהו אישי. דיברתי על כך שמסעדות ובילויים לא סוגרים, וסוגרים בתי חינוך שמלמדים תורה זאת הסתכלות שונה - אנחנו רואים את התורה לפני הוופלים. אנחנו מעדיפים שייסגרו מסעדות ולא את התורה. אנחנו רואים את העולם שונה".

גולן יוכפז: אתה מפנה אצבע מאשימה מאוד קשה ואתה לא אומר מי אשם. מי קיבל את ההחלטה שבעיניך לא מבינה את חשיבות לימוד התורה?

"כשאני מצביע אני לא מצביע לאיש ספציפי. לדעתי יש ציבור גדול שמבין את החשיבות וצריך לתת לזה ביטוי גדול יותר בתקשורת. יש פה שרשרת שגורמת לכך, לדעתי שורש הבעיה זה לא מי היה הראשון להדביק אלא מה חשוב יותר - בילויים או לימוד תורה".

לקראת סוף הראיון הצהיר כי לא ישתף פעולה עם הנחיות הממשלה המשטרה: "בסופו של יום המשטרה עושה מה שהיא מבינה, היא מביאה שוטר, מעמידה אותו בכניסה לעיר ומתחילה להתעלל באזרח אזרח ולחקור אותו. אני חושב שזאת התעללות כן, אני רואה את זה כך".

ענת דוידוב: כשהמדינה החליטה על סגר זאת התעללות?

"לא נקרא לזה התעללות. זה לא נעים".

גולן יוכפז: איך אתה מתכוון לא להתייחס להחלטות הממשלה? לשוטרים?

"אני אזרח שומר חוק, אבל אני גר במדינה שעדיין מותר לי להתלונן על מעשה מסוים".

גולן יוכפז: אמרת שלא תקיים את ההחלטות.

"לא אמרתי שלא אקיים אלא שלא אשתף פעולה עם המשטרה".