ח"כ מירב כהן
ח"כ מירב כהןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שר האוצר ח״כ ישראל כץ והשרה לשוויון חברתי וגמלאים ח״כ מירב כהן סיכמו היום (ג') על העברת 58 מיליון שקל לצורך עדכון שיעור התגמולים הניתנים לנכי רדיפות הנאצים ולנכי המלחמה בנאצים, ואת העלתם הרטרואקטיבית, החל מה-1 באוקטובר 2019 ואילך.

משמעות העדכון הינה תוספת של מאות שקלים בשנה לניצולים, כאשר במקרים של ניצולים שדרגת נכותם גבוהה וכן רמת הכנסתם נמוכה, התוספת עשויה להגיע ליותר מ-1,500 שקלים בשנה. העלות התקציבית עומדת על סך 58 מיליון שקל.

שר האוצר כ״ץ: ״אני רואה חשיבות רבה בתמיכה וסיוע לציבור שורדי השואה, בייחוד במקרים של הכנסה נמוכה ונכות גבוהה. הם מבוני המדינה שלנו ועלינו לדאוג לרווחתם בכל ימות השנה. כבן לניצולי שואה אני עומד על חובתנו לאפשר להם להזדקן בכבוד״.

השרה לשוויון חברתי וגמלאים, מירב כהן: "גילם הממוצע של שורדי השואה עומד על 85 ולצערי מדי יום אנחנו מאבדים עוד ועוד שורדי שואה. על כן מחובתנו לפעול למענם בהקדם ולאפשר להם להזדקן בכבוד.
לצד מהלך זה אנו מקדמים, יחד עם הרשות לניצולי השואה במשרדנו, צעדים נוספים שמטרתם לשפר את איכות חייהם של שורדי השואה. אני מודה לשר ישראל כץ על הירתמותו למען ניצולי השואה".