אלמנת ברוך מזרחי הי"ד: "הכאב נוכח איתנו כל הזמן עד יום מותנו"

עונשו של רוצחו של נצ"מ ברוך מזרחי יוחמר. כך קבע לפני זמן קצר בית המשפט הצבאי לערעורים במחנה עופר.

בימ"ש קבע כי המחבל זיאד עווד ישלם למשפחתו של מזרחי פיצוי של מעל למיליון וחצי ש"ח, וסכומים גבוהים נוספים לנפגעים נוספים בפיגוע הקשה.

עונשו של המחבל הוחמר לאחר שהתביעה הצבאית הגישה ערעור כנגד הפיצוי הנמוך שהטיל בימ"ש הצבאי ביהודה על המחבל.

נזכיר כי בדיון הקודם שהתרחש בתיק תיארה הדס מזרחי, אלמנתו של נצ"מ מזרחי, את חיי המשפחה לאחר הפיגוע "זה פשוט חי איתם וילך איתנו עד הסוף.. האירוע היה נוראי, אני עד היום זוכרת את הצעקות, את כל הילדים שצעקו".

לדבריה, הם חווים את השפעות הפיגוע עד היום "אין לנו חיים, הכל הלך. היינו משפחה נורמטיבית".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המלווה את משפחת מזרחי כנפגעי עבירה מסר "אנחנו מברכים על קבלת ערעור התביעה בעניין הפיצויים. זהו תקדים חשוב. בית המשפט בעצם מורה על חובה לקביעת פיצוי משמעותי לנפגעי העבירה כראשית נזק. אנו מצפים ממדינת ישראל לפעול על מנת שיהיה ניתן לגבות את הפיצויים הנפסקים באמצעות עיקול משכורות המחבלים שניתנים להם מהרשות."

נזכיר כי הפיגוע התרחש לפני למעלה משש שנים, עת נסעה המשפחה בכביש 35 בדרך לקרית ארבע לחגוג את ליל הסדר. המחבל הורשע ונשפט למאסר עולם, וכעת ביקשו בתביעה להגדיל את תשלום הפיצויים אותם הוא נדרש לשלם למשפחות. במהלך הדיונים הגיש עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג את האלמנה הדס מזרחי ומשפחתה כנפגעי עבירה, תחשיב נזק העומד על סך 10 מיליון ש"ח.