היום, יוצא לדרך קמפיין גיוס המונים לזכרו של הרב נחמיה לביא זצ"ל שנרצח בעיר העתיקה, את הקמפיין מובילה משפחתו של הרב נחמיה הי"ד.

בחג סוכות לפני חמש שנים הלכו משפחת בניטה משער שכם לכיוון הכותל המערבי כאשר מחבל תקף ורצח את אהרון בניטה. אשתו, אדל, צעקה וקראה לעזרה. הפיגוע ארע ברחוב הגיא מתחת לבית ויטנברג ביתו של הרב נחמיה לביא.

הרב נחמיה לביא יצא להגנת אהרון בניטה והמשפחה לאחר שמחבל דקר אותו פצעים קשים שהובילו למותו. הרב נחמיה לביא קיבל החלטה לרדת לרחוב ולהושיט יד לעזרה, נאבק במחבל ולאחר מאבק קשה שכלל גם דקירות קשות בגופו נרצח הרב נחמיה לביא.

בזכות מאבקו של הרב נחמיה לביא ניצלו חייה של אדל ושני ילדיה. במעשיו הביא לידי ביטוי הרב לביא את מידת אהבת חינם ואת האהבה הכל כך גדולה שהייתה בליבו לירושלים.

במקום הרצח הוקמה פינת נחמיה, פינה חמה אשר מהווה נקודה יהודית חשובה מאוד במרכז הרובע המוסלמי אשר פתוחה 24 שעות ביממה, פינה חמה לכוחות הביטחון אשר מוסרים את נפשם למען ההגנה על ירושלים ותושביה, וכנקודה של אהבת חינם. המקום מהווה המשך ישיר למפעל חייו, מקום יהודי בלב הרחוב המוסלמי.

הרב נחמיה הקדיש את חייו ליישוב ירושלים ולבניינה מלבד מגורים בלב הרובע המוסלמי, במשך 17 שנה עסק כל כולו בלימוד ובירור הקשר ההיסטורי והמורשת של עם ישראל לדורותיו- עם בניין ירושלים והארץ, שהתפרסם לאחר מותו כספר ארץ חמדת אבות.

מתוך כוחות עצומים אלו, משפחתו של הרב נחמיה, חבריו והתושבים בעיר העתיקה, ממשיכים את מורשתו - דואגים לחיים יהודיים ברחובות ירושלים, דואגים לביטחון התושבים ודואגים לכוחות הביטחון.

בעקבות משבר הקורונה, המקום עומד על סף סגירה.

מטרת הקמפיין היא לשפץ את הפינה, להרחיב ולהנגיש אותה לציבור המבקרים ולהמשיך להפעיל אותה בצורה שותפת לטובת כוחות הביטחון וכל המבקרים בירושלים, כמקום המנציח את הרב נחמיה זצ"ל ואת סיפור גבורתו.

נטע לביא, אלמנתו, כתבה במכתב לחבריהם -

"כבר חמש שנים חלפו מאז נרצח נחמיה בעלי הי"ד, נחמיה היה איש ירושלים. אדם שמידותיו הטובות, מאור פניו והשאיפה לאחדות וחיבור בין חלקי העם השונים...היו פניה היפות של ירושלים. עיר שחוברה לה יחדיו, שעושה ישראל חברים.

נחמיה התמסר לתורה, לעם, לצבא. הוא הרגיש מחויבות לתת יחס מכבד ומעריך לכוחות הבטחון המגנים עלינו בעיר העתיקה. גם ביומו האחרון, ירידתו ללא היסוס לרחוב בכדי להציל את אהרון בניטה ומשפחתו מאפיינת את כל אורח חייו."

במבצע משתתפים למעלה מ200 חברים ומשפחה, תושבי העיר העתיקה, עיר דוד, מעלה הזיתים ותלמידיו של הרב נחמיה מישיבת עטרת ירושלים, המכינה בבית מאיר, ת"ת מוריה ועוד

כולם התגייסו בכדי להנציח את מורשתו של הרב נחמיה זצ"ל , שהיה איש ירושלים.

המבצע ממשיך עד יום חמישי בשעה 22:00 בלילה