אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: iStock

חבר ועדת הקורונה ח״כ יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל״ם), פנה יחד עם 120 אנשי רפואה ומדע מובילים בישראל במכתב לראש הממשלה, שר הבריאות ופרויקטור הקורונה בדרישה לבצע ספירה מחודשת של כמות נפטרי הקורונה בישראל.

בוועדת הקורונה התברר כי כל אדם שנפטר בבתי החולים מכל סיבה (סרטן, מחלת לב, אלצהיימר וסיבות תמותה נוספות) ובגופו יש גם את נגיף הקורונה, סיבת המוות העיקרית שתירשם בדוח תהיה נגיף הקורונה.

המומחים מעריכים כי לפחות 30 אחוז מהאנשים שרשומים כנפטרים מקורונה, סיבת המוות העיקרית שלהם היא לא קורונה.

יוזם המכתב ח״כ רזבוזוב אמר כי ״במשך 5 חודשים בוועדת הקורונה אנחנו מרגישים שמשהו לא כשורה, שמישהו לא מציג לנו את כל הנתונים ואת כל האמת. היום אנחנו מבינים שכל שיטת הספירה של הנפטרים מנגיף הקורונה היתה שגויה מיסודה. מדובר בהתנהלות שערורייתית של משרד הבריאות, שמשליכה באופן ישיר על קבלת ההחלטות בממשלה, שמובילה אותנו פעם אחר פעם לסגרים ולהרס הכלכלה הישראלית. גם הסטטוס של ישראל בעולם (מדינה אדומה/ירוקה) מושפע כתוצאה מהנתונים הללו, ומשפיע באופן ישיר על הטיסות - התיירות והסחר של מדינת ישראל״.

״אני קורא לראש הממשלה ולמשרד הבריאות להתייחס בכובד ראש לפנייה זו ולערוך ספירה מחודשת והערכת מצב כללית מקיפה ביחס למספר הנפטרים מנגיף הקורונה. ההתנהלות הנוכחית הרסנית ביותר, מובילה לפאניקה מיותרת בציבור ופוגעת במדינה במגוון רחב של תחומים״, הוסיף חבר הכנסת.

פרופ' גמזו בתדרוך שבועימשרד הבריאות

ד״ר אמיר שחר, מנהל המלר״ד בבית החולים לניאדו בנתניה, מבכירי המומחים לרפואה דחופה בישראל: ״מאחר ומשרד הבריאות הנחה לרשום בכל תעודת פטירה את האבחנה Corona, יש לשאול האם אבחנה זו מייחסת את סיבת המוות כקורונה, או כסיבוך של קורונה, אצל כל הנפטרים שהמחלה ברשימת האבחנות שהביאו למותם, או אחרות.

''המידע הוא בעל ערך יסודי להבנת התמותה של המחלה, ולהגדרת מסוכנותה. כך למשל, ע"פ פרסומי משרד הבריאות מאתמול: 1031 נפטרים, 135,288 חולים = 0.74%. כמעט שפעת. ואם "נגדיל" את מס׳ הנחשפים שלא נבדקו - נקבל תמותה קטנה בהרבה משפעת. היסטריה. התנהלות שלא מבוססת על עובדות. לאיזו תמותה נמוכה יותר אם בכלל אמור הסגר להביא?״, שאל.

פרופסור אשר אלחיאני, מנכ״ל קופ״ח מאוחדת ומנהל בית החולים מאיר לשעבר: ״מכיוון שהחלטות שמשפיעות על חייהם ובריאותם של מיליוני ישראלים נלקחות על בסיס מספרים ונתונים, המצוטטים מידי יום ושעה בתקשורת, קיימת במקרה של הקורונה חשיבות כפולה ומכופלת שהמספרים והנתונים יהיו מדויקים במיוחד. בחינה מעמיקה וניתוח של סיבות המוות של הנפטרים עם או בגלל קורונה היא קריטית ועל כן יש לוודא שמשרד הבריאות נדרש אליה בהקדם״.