מי הם אותם "אנשי אמונה בעולם המעשה"?יח"צ בני דוד

יש מי שקורא לזה 'מפעל', ובתוכניות לבוגרי צבא של 'בני דוד' אולי יסכימו, כי ככה שזה כשמחנכים עוד ועוד בוגרים שמשתלבים בעשייה ציבורית – במערכות החינוך, הביטחון ובמגזר הציבורי, תוך שמירה על זהות דתית איתנה.

בצבא, במדע, ברפואה, בחינוך ואיפה לא – לאחר שחווים את בית המדרש וסופגים את הערכים, בוגרי 'בני דוד' ובוגרי תוכנית 'חי רועי' כמו נורים מתותחים אל עבר עמדות השפעה ותפקידי מפתח בחברה הישראלית. חלק משמות הבוגרים כבר שגורים בפי כל וחלק אינם מוכרים כלל, אבל את השפעתם ותרומתם בציבוריות הישראלית של כלל בוגרי 'בני דוד' מתחילים להרגיש בעוד ועוד מקומות.

הם מנהלים במשרדי ממשלה, מפקדים בכירים, אנשי חינוך, פרופסורים ורופאים, אנשי עסקים ובכל מקום מטביעים את חותמם ואת דרכה של 'בני דוד'. הם חדורי מטרה ומוטיבציה לעלות עוד מדרגה ולהתקדם עוד שלב בכדי לסחוף אחריהם יותר אנשים שיפעלו מתוך תורה ואמונה למען הכלל – למען העם והמדינה.

לתרומות לחצו כאן >>

היסודות נוצקים בבתי המדרש של המכינה בעלי ובמעלה אפרים, בישיבה הגבוהה ואצל חלקם זה מתחיל מיד לאחר הצבא עם הצטרפותם לתוכניות לבוגרי צבא, בעלי או במעלה אפרים. שם בוחרים להקדיש פרק זמן מחייהם לטובת בניית קומה רוחנית נוספת. לאחר הלימוד בישיבה ממשיכים בוגרי הצבא בעשייה בכל המסגרות – דתיות, כלליות ומדיניות – ויוצקים ממה שספגו בבית המדרש לתוך היום-יום שלהם ושל הסובבים אותם.

כל זה לא יכול היה לקרות לולא מלגות המחזיקות את התלמידים ומאפשרות להם לבסס את איתנותם הרוחנית. בעקבות המשבר הכלכלי שפוקד את העולם כולו, התמעטו מאוד התרומות מיהודי העולם שהיו שותפים חמים וקרובים וסייעו בתמיכה באברכים.
גם המשבר הפוליטי מורגש ותקציבים שהיו מגיעים ל'בני דוד' כשבשגרה – אינם מגיעים עוד.

בימים אלה, במסגרת קמפיין מימון המונים "לוחמים. לומדים. משפיעים", מגייסים 'בני דוד' מלגות עבור אברכים בתוכניות לבוגרי צבא בעלי, הישיבה הגבוהה והישיבה לבוגרי צבא ובמעלה אפרים. המטרה היא לגייס תורמים שיהיו שותפים ללימוד התורה באמצעות תרומתם – הסכם יששכר וזבולון. כך, יוכל כל אדם לזכות עצמו בשכר של לימוד תורה בזכות תרומתו.

לתרומות לחצו כאן >>

תלמידי בית המדרש לבוגרי צבא
תלמידי בית המדרש לבוגרי צבאצילום: ליאור שטול