הכשרה ייעודית לגננות גילאי לידה עד 3
הכשרה ייעודית לגננות גילאי לידה עד 3צילום: יח"צ

בשבועות האחרונים שוב עלתה לכותרות "סערת הגננות", תוך דיונים סוערים סביב הפיקוח על המסגרות מגיל לידה עד 3, בעקבותיהם עלתה גם הצעה להעברת המעונות והמטפלות תחת פיקוח משרד החינוך.

"מלבד היעדר הפיקוח, אחד הגורמים לתופעות הללו הינו חוסר הכשרה לגננות לגילאי לידה עד 3". מסביר ד"ר יעקב טויטו- ראש המכללה האקדמית לחינוך גבעת ושינגטון. "רבות מהן עוסקות במקצוע ללא הדרכה מסודרת ואף ללא ניסיון מינימלי. כך, גובר הקושי של הגננות בהתמודדות עם אתגרים יומיומיים בגני הילדים ואף יוצר אצלן תחושת תסכול וחוסר שליטה. בנוסף, היעדר ההכשרה מונע בדיקה של הגננת/המטפלת טרום כניסתה לתפקיד ובחינת התאמתה לעיסוק בתחום וטיפול בתינוקות. הכשרה ממוקדת לגננות/מטפלות בהכרח תשמור על ילדינו".

להרשמה ליום (בשטח) פתוח לחצו כאן

המכללה האקדמית לחינוך גבעת ושינגטון פועלת להכשרת גננות לגילאי לידה עד 6- תואר ראשון B.Ed. בחינוך לגיל הרך במכללת גבעת וושינגטון עונה על האתגר שהולך וגובר בגני הילדים ובמעונות היום ברחבי הארץ. בין היתר, נלמדים קורסים ייעודיים לגילאי לידה עד 3 המשלבים תיאוריה לצד מעשה וכן קורסים עיוניים דוגמת התפתחות סנסומוטורית, התפתחות רגשית-חברתית וקוגניטיבית וכיו"ב.

"במסגרת לימודי התואר ישנה הכשרת גננות ממוקדת לשלבי הלידה והתפתחות התינוק בשנותיו הראשונות, תוך לימוד מעמיק של שיטות, תיאוריות ודרכים אפקטיביות להתמודדות עם גילאים אלה". מוסיף ד"ר טויטו. "הלימודים כוללים עבודה מעשית של הסטודנטים/ות בתוך מעונות היום והגנים, תוך שימת דגש על הקניית מיומנויות של עבודת צוות וקידום שותפות הורים בתהליכים החינוכיים".

להרשמה ליום (בשטח) פתוח לחצו כאן

ד"ר ליאת מירב, ראשת החוג לגיל הרך במכללת גבעת ושינגטון: "מחקרי אורך מקיפים מן השנים האחרונות, שעקבו אחר התפתחותם של ילדים מגיל ינקות ועד גיל 16 מצביעים על ההשלכות החיוביות מרחיקות הלכת של חינוך איכותי בגיל הרך על התפתחותם של ילדים. עוד עולה ממחקרים אלה כי חינוך איכותי זה התרחש רק במסגרות בהן עובדים אנשי הוראה, בעלי כישורים גבוהים שהוכשרו לעבודה זו. אנשי הוראה שרכשו פרקטיקות פדגוגיות התומכות בהתפתחותם של ילדים, והפגינו אינטרקציה חיובית טיפול רגיש ותגובתיות גבוהה והטיבו ליצור אקלים רגשי חיובי ותומך".

"הלימודים לתואר ראשון בחינוך לגיל הרך, כוללים, בין היתר, תהליכי הכשרה המתמקדים בהתפתחותם הרגשית, החברתית המוטורית והקוגניטיבית של תינוקות ופעוטות, מדגישה ד"ר ליאת מירב, "הכלים שרוכשות המתכשרות מאפשרים להן להיות גננות מקצועיות, המעניקות מענים חינוכיים רגשיים והתפתחותיים מותאמים. הכשרה זו כוללת לימוד מעמיק של תיאוריות וגישות לטיפוח וקידום התפתחותם המיטבית של תינוקות ופעוטות, והקניית כלים מעשיים להובלת אינטרקציה איכותית והתמודדות עם אתגרי החינוך בגילאים אלה".

יום(בשטח)פתוח יתקייםביום ראשון | כ"ד באלול | 13.9 | 16:00-19:00וייערך בשטח פתוח, בשלושה מתחמים, על פי הנחיות משרד הבריאות. נא להביא מסכה.