השר אלקין
השר אלקיןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר הסכמות ליליות בין משרד האוצר למשרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה, התכנסה ממשלת ישראל לאשר תוספת תקציבית לתקציב המדינה הזמני ואישרה לפנות בוקר (חמישי) העברת יותר מ-300 מיליון ש"ח לחינוך הבלתי פורמאלי.

התקציבים, אשר הועברו במסגרת התוספת התקציבית של שנת 2020, יאפשרו לתנועות וארגוני הנוער את המשך פעילותן השוטף ואף הגדלת היקף הפעילות; יאפשר למתנדבי שנת השירות להמשיך את פעילותן בפריפריות הגאוגרפיות והחברתיות של ישראל; החברה למתנ"סים תמשיך את פעילותה החשובה ותכניות כגון "רעים" לאנשים על הרצף האוטיסטי ו"שאקל" לפעילויות לנוער עם צרכים מיוחדים - לא יסגרו וימשיכו את פעילותן; לימוד השפה העברית באולפנים יתעצם ויתאים עצמו למסת העלייה לישראל בזמן האחרון.

שר ההשכלה הגבוהה והמשלימה, ח"כ זאב אלקין, ציין "אישור התקציב היום הוא יום שמח עבור מאות אלפי בני נוער בישראל. אחרי מאבק הצלחנו להביא תוספת תקציב משמעותית בהיקף של יותר מ-300 מיליון ש"ח".

לדבריו, "התקציב שהעברנו היום יבטיח את המשך הפעילות הסדירה בהיקפים אפילו יותר גדולים מהשנה הקודמת של תנועות וארגוני הנוער, ושאר מסגרות החינוך הבלתי פורמלי, יבטיח את הפעלת תוכניות מגוונות של החברה למתנ"סים, בינהם תוכניות לילדים בעלי מוגבלויות ואוטיסטים, וגם את המשך הפעילות הסדירה של האגף לתרבות יהודיות לשנה הקרובה".

"אני רוצה להודות אישית לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר הביטחון בני גנץ ולשר האוצר ישראל כ"ץ שנרתמו באופן אישי ודאגו שהתקציב לחינוך הבלתי פורמאלי לא ייפגע ואפילו יתרחב ושמו את תחומי פעילות המשרד בסדר עדיפויות גבוה. נמשיך לפעול למען בני הנוער בישראל", הוסיף אלקין.

מנכ"ל משרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה, מרדכי בניטה, מסר "החינוך הבלתי פורמלי הוא נדבך משמעותי בציבוריות הישראלית ואני מברך על מציאת פיתרון שימשיך את פעילותו. אני מברך את השר זאב אלקין על ההישג האדיר ומודה למנכ"ל משרד רה"מ, רונן פרץ ולאגף תקציבים במשרד האוצר על הירתמותם לנושא חשוב זה".