תיירות בשומרון: טוסקנה בישראלרשת 13

תושב יצהר צבי סוכות ענה היום (חמישי) למבקר הטלוויזיה של "ידיעות אחרונות" שמתח ביקורת על כך שנעשתה כתבה על תיירות ביו"ש.

"צר לי שתחת הכותרת ביקורת טלוויזיה, בחרו בידיעות אחרונות להתחרות דווקא ברוגל אלפר מעיתון הארץ", אמר סוכות לערוץ 7.

לאחר שכתבת רשת 13, דנה נחום הרמן, פרסמה אתמול כתבה על התיירות הפורחת בשומרון, תקף אותה הבוקר עינב שיף, מבקר הטלוויזיה של "ידיעות אחרונות".

"המוזיקה הנעימה ליוותה את נחום־הרמן בעודה מקבלת סיור בצימר ביצהר (כולל ג'קוזי, לא לדאוג)", הוא כתב בין השאר. "ואז עוברת לראיין זוג נופשים, שבדיוק נהנו משקשוקה בתוך מחבת לארוחות בוקר, 'אבל לא עבר עדיין איזשהו חשש קל?' היא שאלה אותם. הגבר השיב שהצמתים העלו אצלו 'קונוטציות כאלה של וואו, היה פיגוע פה, שם', אבל אחרי צומת תפוח הנוף כבר עשה את שלו".

לדברי שיף, "בקטע הבא הכתבת הזכירה את 'המצב הביטחוני הרגיש', אך קבעה כי הוא 'לא מרתיע את התייר הישראלי מלהגיע', מספרים? נתונים? מדדים? למי אכפת כשהמוזיקה מרימה את המורל".

עוד הוא כתב: "לא חייבים לתמוך בחזרה לקווי 67 כדי לצפות לדיון סביר, על הקשר בין סוגיית השטחים והמאמץ לשווק אותם בתור 'טוסקנה של הארץ'. מצד שני, עם כתבות כאלה מי צריך סיפוח".

בשיחה עם ערוץ 7 אמר סוכות, בעל הצימר המדובר ביצהר כי "הרעיון לפיו אסור לסקר חצי מיליון ישראלים בצורה טבעית הוא נחלת קצה השמאל הסהרורי שהולך ונכחד. כפי שפורסם בכתבה הנהדרת ברשת 13, עם ישראל מטייל ביהודה ושומרון ובעיקר בא פשוט ליהנות באתרי נוף ואירוח מהיפים בארץ".