לוחמי נצח יהודה, אילוסטרציה
לוחמי נצח יהודה, אילוסטרציהצילום: דובר צה"ל

מכתב חריף וחריג בתוכנו הופץ אתמול (ד') על ידי תא"ל אמיר ודמני רח"ט תומכ"א בו הוא מודיע על השהיית פעילותה של עמותת נצח יהודה, אשר עוסקת מעל שני עשורים בליווי אלפי חיילים חרדים בצה״ל ותמיכה בהם במהלך שירותם.

הסיבה ל״עונש״ לאלפי החיילים: כתבה שפורסמה ללא ידיעת ודמני.

במכתבו אשר נחשף כעת לראשונה בערוץ 7 מפרט ודמני את העילה להקפאת המגעים עם העמותה, ומאשים את ראשי העמותה בפרסום כתבה, "על אודות מסלול שירות שאינו מתואם עם צה"ל ומשרד הביטחון".

לדבריו, "הדבר מהווה חריגה מן הכללים וההתנהלות שסוכמו בכל הנוגע לפעילות העמותה במסגרת צה"ל. בשל כך ובתיאום עם ראש האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון הוחלט על השהיית פעילות העמותה עד לקיום בירור בנושא".

לדברי גורמים המעורים בנושא, בהנחיית תא"ל ודמני הפיץ רס"ן שמשון קליין, קצין רבנות צבאית ממנהלת גיוס החרדים באגף כח האדם את ההנחיה לכלל מפקדי צה"ל.

לדברי הגורמים, הקצף יצא על כתבה אוהדת בעיתון "ידיעות אחרונות" של הכתבת קורין אלבז-אלוש, שדיווחה על ישיבת הסדר קרבית-חרדית שתלמידיה אמורים לשרת בחטיבת הצנחנים.

"בכתבה השתתף גם השר במשרד הבטחון מיכאל ביטון (כחול-לבן), ואכן לא היה קרדיט לאגף כח האדם. האם בגלל משחקי כבוד תא"ל ודמני מעוניין לפגוע בחיילים בקצה? האם בגלל קרדיט על כתבה תא"ל ודמני מונע ליווי רוחני ופתרונות למצבים מורכבים? מחר הוא גם ימנע מים מחיילים ביום שרב בגלל גחמה אחרת".

בארגון תורת לחימה, שחשף את עומק פרשת זיוף נתוני גיוס החרדים במסגרתה ננזפו תא"ל ודמני וראש אגף כוח האדם אלוף מוטי אלמוז, קוראים לרמטכ"ל לפסול את ודמני מלעסוק בסוגיות בעלות זיקה לנושא גיוס החרדים בצה"ל.

"הפוליטיזציה בנושא גיוס החרדים לצה"ל, לא נשארת בתחומי הכנסת אלא חודרת עמוקות לאגף כוח האדם. תת אלוף ודמני ישב ושיקר בנוכחותנו בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, יחד עם האלוף אלמוז, תוך חיפוי הדדי מצד ראשי אכ"א לשעבר דוגמת ח"כ אורנה ברביבאי אשר לה חלק באותה פרשיה חמורה.

מבלי להיכנס לנושא הכתבה המדוברת בה אין לנו צד ועניין, ודמני ממשיך לגרום לנזקים לנושא בטחוני וחברתי זה, בדגש על התעמרותו בראש המנהלת האחרון סא"ל תלם חזן אשר נהג ביושרה ובאומץ וחשף את מעשיהם של ודמני ואחרים.

ריח רע מאד עולה גם בפרשיה זו, וכל עוד קצינים שאינם ראויים ואינם ערכיים דוגמת ודמני אוחזים בעמדות כוח בנושא גיוס החרדים, בניגוד לכל כללי המנהל תקין וערכי הפיקוד הבסיסיים – אמון הציבור בצה"ל לא ישוקם. אנו קוראים לרמטכ"ל כוכבי, שבזמנו לא הרהיב עוז להדיח את אלוף אלמוז ותא"ל ודמני והסתפק בנזיפה, לפסול אותם מלעסוק בתחום ולברר את נסיבות האירוע בעצמו".