השר יואב גלנט
השר יואב גלנטצילום: ערוץ 7

בשורה לתלמידים עם צרכים המיוחדים המשולבים בחינוך הרגיל ולהוריהם. משרד החינוך החליט כי החל מהשנה הם יוכלו לקבל במסגרת הצהרונים של ניצנים (המופעלים על ידי משרד החינוך) סייעת אישית.

הסייעת תלווה את הילדים ותאפשר להם להמשיך את יום לימודיהם גם במסגרת זו, המתקיימת בגנים ובבתי הספר.

ההחלטה תחול על ילדי גנים בעשירוני למ"ס 1-5 ועל תלמידי כיתות א-ב בעשירוני למ"ס 1-10. מדובר באלפי תלמידים שייהנו מהשירות החדש.

המשרד יתקצב את שעות הסייעת בצהרון באופן מלא, בעבור כל התלמידים הזכאים לשעות סיוע בהתאם לתוספת השנייה לתיקון מספר 11 לחוק החינוך המיוחד, וזאת על פי החלטת וועדת הזכאות והאפיון.

שר החינוך, יואב גלנט אמר, "הכלה ושילוב הם מהערכים החשובים שמערכת החינוך מקדמת. הם משקפים הוגנות, צדק, שוויון וסובלנות. הם משקפים את המחוייבות שלנו כלפי כל תלמידי ישראל להעניק להם חינוך ראוי".

"היום, אנחנו עושים תיקון. אנחנו מרחיבים את המענים לתלמידים המשולבים, ומאפשרים להם לקבל חינוך צודק ושיוויני. מתן הסייעת האישית גם בצהרונים של המשרד תבטיח להם הכלה מיטבית ומסגרת יום לימודים ארוך, עם סטנדרטים גבוהים ואיכותיים. זו בשורה חשובה לתלמידים וזו בשורה חשובה להוריהם", הוסיף גלנט.

מנכ"ל המשרד, עמית אדרי, הסביר "שילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל מחייב אותנו להעניק להם מעטפת רחבה של תמיכה. לא רק בשעות הלימודים הפורמליים אלא גם במסגרת הבלתי פורמלית שאנחנו מפעילים כמו הצהרונים. הרחבת התמיכה תבטיח להם שוויון הזדמנויות אמיתי, ולאור חשיבתו של ערך זה, החלטנו לאפשר לתלמיד המשולב לקבל סייעת אישית שתלווה אותו גם במסגרת הצהרונים. היא תאפשר לו להאריך את יום הלימודים, במסגרת מבוקרת, איכותית ועשירה, ובד בבד היא תאפשר להוריו להמשיך בשגרת עבודתם".