גן ילדים
גן ילדיםiStock

הורים לילדים בתקוע מספרים בשיחה עם ערוץ 7 כי המועצה האזורית גוש עציון נמנעת מהצבת מתקני שעשועים בגני הילדים והם מאיימים בשביתה במידה במידה ודרישתם לא תענה.

לדברי ההורים, מועצת גוש עציון "ניסתה לחסוך כסף והביאה קבלן שלא מומחה במתקני ילדים שהזמין מתקנים מחו"ל לחצר של שני גני ילדים".

על מנת להתקין את המתקנים החדשים הוא הוציא ממקומם את המתקנים הישנים, אלא שבנתיים נתקעו המתקנים במכס כחודשיים ימים.

מסע התלאות בדרך להתקנת המתקנים לא נעצר פה. "כשסוף סוף הגיעו והותקנו הם לא עברו את הבדיקה של מכון התקנים והיה צריך להוציא אותם", הוסיפו ההורים.

למרות דרישת ההורים שיביאו מתקנים מחברת מתקנים מקובלת, הזמינה המועצה מתקנים אחרים מאותו המקום. לפני פחות משבועיים סיימו להתקין אותם אך היום "הגיעו שוב ממכון התקנים ושוב הם לא עברו את הבדיקה. המועצה עדיין לא מוכנה להביא מתקנים מחברת פסגות והציעה לגננות מתקנים מחברה אחרת יותר זולה. במידה ומזמינים מחברת פסגות אחרי החגים לילדים כבר יהיו מתקנים אבל המועצה חוסכת כסף על גב הילדים ומורחת את הזמן".

לדברי ההורים, "שלחנו בתחילת השבוע מכתב למועצה בדרישה למתקנים חדשים ובמידה ולא נקבל אותם אנחנו נצא בשביתה. על המכתב חתמו כל הורי הגנים והתשובה היחידה שקיבלנו היא שזה בטיפול".

תגובת המועצה האזורית גוש עציון: "מועצה אזורית גוש עציון משקיעה משאבים רבים בגני הילדים ברחבי המועצה. רק בשנה זו הושקעו למעלה מ-3 מלש"ח בשיפוצי חצרות בגני הילדים (שחלקם לא טופלו במשך עשרות שנים), ובגני תקוע בלבד המועצה השקיעה מאות אלפי שקלים השנה.

''במקרה שלפנינו המועצה חתמה עם קבלנים על ביצוע עבודת שיפוץ לחצר גן ילדים שלא שופץ כ-30 שנה. השיפוץ כולל דשא סינטטי, הצללות, ערוגות, ארגז חול, מתקן ייחודי ומתקנים נוספים. הקבלנים שביצעו את העבודה סיימו את כלל המרכיבים מלבד המתקן הייחודי שלא עמד בתקן של מכון התקנים.
במהלך כל התקופה עבדה המועצה מול הקבלן על מנת שיתקן את התקלות וימסור את המתקן כאשר הוא עומד בתקן.

''לצערנו לאחר עיכובים רבים שנגרמו בעיקר עקב מגפת הקורונה עד כה אין אישור שימוש במתקן זה. בתחילת השבוע עדכנו את ההורים כי במידה והקבלן לא יצליח להעביר את המתקן לתקן עד היום, המועצה תפרק את המתקן ותביא קבלן אחר שיספק מתקן חלופי. כך עשינו היום.

''אנו מבינים ללב ההורים ומקבלים על עצמנו אחריות מלאה על התקלה הנקודתית שהייתה כאן למרות שלא באשמתנו. אנו נמשיך ולא נחסוך כל מאמץ לטובת חינוך ילדי גוש עציון בכלל, ובפרט על מנת להביא לסיומו את השיפוץ המדובר בתקוע", לשון התגובה.