הילה שי וזאן בסיור בנגב
הילה שי וזאן בסיור בנגבצילום: רגבים

חברת הכנסת הילה שי-וזאן מ'כחול לבן' קיימה לאורך היום (חמישי) סיור למידה בנגב עם תנועת רגבים.

מנהל הפעילות של רגבים בדרום סקר בפניה מגוון סוגיות, ובהן ההיסטוריה של הבדואים בנגב מהתקופה שקודם הקמת המדינה, את הפתרונות של המדינה להתיישבות הבדואים בנגב, מהלכי ההסדרה שהצליחו ואלו שכשלו, וכן הפזורה הבלתי חוקית המשתרעת כיום על שטח של מאות אלפי דונמים.

הסיור הרכוב שכלל מספר נקודות תצפית וביקורים ביישובי הקבע ובמקבצי הפזורה, נחתם בטיסה בשמי הנגב, כדי לחוות וללמוד את תמונת המצב בנגב במבט ממעוף הציפור.

״סיירתי היום באוויר וביבשה בפזורות הבדואיות בנגב. סוגיית הבדואים בנגב מלווה את מדינת ישראל מיום הקמתה ומעלה אתגרים רבים עליהם יש לתת את הדעת", אמרה בתום הסיור חברת הכנסת שי-וזאן. "הצורך בהסדרת ההתיישבות בנגב והתאמתם לסטנדרטים ראויים במאה ה-21, איננו עניין של ימין ושמאל, אלא אינטרס לאומי של כלל אזרחי מדינת ישראל. הפתרון לכך יגיע רק בשיתוף פעולה הדוק ונחוש בין הגורמים המקצועיים, נציגי האוכלוסייה וכמובן, חברי הכנסת משני צידי המפה הפוליטית״.

מאיר דויטש, מנכ"ל רגבים: "מדינת ישראל משקיעה בשנים האחרונות משאבים כספיים עצומים בפיתוח הנגב, בתוכנית החומש לקידום המגזר הבדואי, ובצמצום פערים פריפרייאלים. זהו מהלך מבורך ומתבקש, אך אי אפשר להסתפק בכך ולהתעלם מסוגיית הקרקעות בנגב, המהווה את עתודת הקרקעות המרכזית של מדינת ישראל, ומהצורך בהחזרת המשילות בנגב – לרווחת כלל תושביו".