הנגבי בבנימין
הנגבי בבנימיןצילום: דוברות בנימין

הממשלה אישרה הלילה (חמישי) תוספות של 11 מיליארד שקלים לתקציב המדינה, ללא מתנגדים.

שר ההתיישבות צחי הנגבי מציין כי בין היתר אושר לראשונה תקציב פעולות למשרד של עשרות מיליוני שקלים, אשר צפוי לכלול פרוייקטים שיעסקו לראשונה במצב החוקי של היישובים ובהסדרתם.

"עם תחילת כהונתי כשר ההתיישבות פעלתי להגדלת התקציב לקידום ההתיישבות, ישובי הפריפריה, גרעיני המשימה, השירות הלאומי והמכינות הקדם צבאיות.

העובדה שכל אלה קובצו במשרד הומוגני אחד אין בה די. כדי לממש את ייעודן של כל היחידות הנפלאות הללו נדרשים משאבים. אני שמח לבשר כי אמש, בתמיכת אגף התקציבים באוצר ומשרד ראש הממשלה, אישרה הממשלה להגדיל את יכולות הביצוע של משרדי", אמר הנגבי.

בין השאר אושר תקציב החטיבה להתיישבות, לטובת ההתיישבות בנגב, בערבה, ביהודה ושומרון, בבקעת הירדן, בגליל ובגולן, גדל תקציב הגרעינים המשימתיים שמפעילים אלפי משפחות מתנדבות למען הקהילה בכל רחבי הארץ והוקצה תקציב ייעודי על מנת לשמור על אדמות הלאום.

כמו כן אושרו תקציבי פעולה שיאפשרו לנו לסייע ולחזק את המכינות הקדם צבאיות ואת מתנדבי השירות האזרחי לאומי. "אני חש זכות גדולה להוביל את העשייה במשרד ההתיישבות החדש. המבחן שלי ושל צוות המשרד יהיה בביצוע, שכן לפנינו ארבעה חודשים בלבד למימוש התקציב לשנת 2020".