תקיפה, אילוסטרציה
תקיפה, אילוסטרציהצילום: אייסטוק

לפרקליטות המדינה הוגש ערעור על סגירת תיק החקירה בעניין צעיר יהודי הותקף בבאר שבע על ידי מספר בני מיעוטים ואחד מהם היכה אותו באמצעות לום ברזל ושבר את לסתו.

התקיפה בוצעה לפני כשנה וחצי, בשכונה ד' בבאר שבע. ר', שאינו תושב העיר, המתין עם חברתו בחניה סמוך לביתו של חברו. בעדותו סיפר ר' כי בעת שנסעו שלושתם לבית החבר, סימן להם רכב ממול כי אורות רכבם גבוהים. ר' שנהג ברכב התנצל, והמשיך לחניית ביתו של החבר.

אולם, נהג הרכב השני נסע רוורס, יצא מרכבו והחל לאיים על ר'. ר' הצליח להרגיעו, והנהג אף מסר לו את שמו הפרטי – רמי.

בן המיעוטים פנה לאשה שהיתה עימו ברכב, נטליה, ואמר לה "לכי תקראי לאיאד". נטליה חזרה כעבור זמן קצר, ואחריה רכב נוסף ובו קבוצת בני מיעוטים. רמי ואיאד הוציאו אלות מתא המטען של הרכב, והתקרבו בצורה מאיימת אל ר'.

ר' ביקש מרמי להחזיר את האלה לתא המטען, ורמי עשה זאת. או אז ספג ר' חבטה עזה בלסתו מאיאד, שעמד בסמוך אליו עם אלת הברזל. בערעור נכתב כי איאד היה היחיד שעמד ליד ר' מלבד רמי, ולכן ברור שאיאד הוא זה שהיכה אותו ושבר את לסתו.

הצעיר היהודי איבד את ההכרה, בה בעת שאחת הבחורות שהתלוו לתוקפים שברה את חלון רכבו באמצעות אבן. ר' החל להתאושש והתוקפים נמלטו. כוח משטרה הגיע למקום, ור' פונה לבי"ח סורוקה לאשפוז של מספר ימים בעקבות השבר בלסתו.

הוא הגיש תלונה במשטרה, ומסר את שמות החשודים שהיו ידועים לו. בהמשך פנה עו"ד בלייכר למשטרה בבקשה שיגבו עדות גם מחברתו של ר', אולם לא ידוע על צעדים בנידון. רק לאחר כחצי שנה נעצרו שני חשודים ונחקרו העדים הנוספים, אולם כאמור הפרקליטות החליטה לסגור את התיק.

בערעורו לפרקליטות המדינה ציין עו"ד בלייכר כי "למרות הכשלים הרבים בחקירה, יש בממצאי החקירה די ראיות והודאות מבוססות כדי להאשים את החשודים". בין היתר עדותה של חברתו של ר' תואמת את עדותו, והיא אף מזהה את רמי ומוסרת פרטים אודות התוקפים הנוספים. גם נטליה, שהיתה ברכב הראשון עם רמי, מעידה כי רמי אחז בידו אלה והניח אותה, וקושרת את איאד למקום התקיפה".

עוד נטען כי "רמי עצמו מכחיש בתחילה את האירוע, אך לאחר מכן מודה 'איאד הגיע עם רכב, אמר לי תוריד אלות מהאוטו שלו.. הוצאתי אלה והלכתי לר'.. באתי לכיוון שלו והרמתי את האלה עליו. הוא תפס לי אותה ואמר לי הכל בסדר, תחזיר אותה לרכב, לא באתי לריב איתך. לקחתי את האלה והחזרתי לאוטו של אחי.. וראיתי שאחי איאד היה שם בחוץ איפה שהייתי עם ר' ואז ראיתי שר' על הרצפה'".

איאד שנחקר גם הוא, קושר את עצמו לאירוע אך מאשים את ר' בתקיפה. לאחר מכן אף נערך עימות בין ר' לאיאד.

בעתירה לפרקליטות נטען כי "די בעובדות המוכחות כדי להוכיח מעבר לכל ספק כי החשודים שניהם היו שותפים בצוותא לתקיפת המערער, די בעובדות להוכיח מעל כל ספק עבירת איומים של שני החשודים, וממארג הראיות ניתן גם להוכיח את חלקו של איאד בתקיפת המערער והכאתו בעזרת לום בלסת. המסקנה המתבקשת שניתן להוכיח אחריות פלילית מלאה של החשודים ולהעמידם לדין".

עו"ד בלייכר אמר כי "נפגע העבירה פנה לארגון בבקשת סיוע לאחר שנפצע בחבלה חמורה שהצריכה שיקום של חודשים בהם לא יכל לאכול וניזון רק באמצעות משקים, ולאחר שלמרות הגשת התלונה לא נעשו הצעדים הנדרשים לחקירת האירוע. רק לאחר התעקשות שלנו החלה להתבצע חקירה שהביאה למעצר החשודים אשר קשרו את עצמם לבסוף לאירוע. לצערנו ובאופן מתמיהה בחרה הפרקליטות לסגור את התיק חרף הודאות החשודים".

"אנו דורשים העמדה לדין של כל השותפים לפשע ומיצוי הדין עמם. אנו בארגון חוננו נרתמנו לתיק מתוך הבנה שהמשך הפשיעה והאלימות של בדואים בדרום מהווה סכנה לאומית, ועל כן יש להתייחס לאירועי האלימות ביתר חומרה ובאפס סבלנות", דברי עורך הדין.