בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: Marc Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה היום (ראשון) להסכם השלום עם בחריין.

״ביום שישי קיימתי שיחה נוספת עם הנשיא טראמפ ועם מנהיג של מדינה ערבית, הפעם עם המלך חמד, מלך בחריין. שיחה מאוד חמה שבה סיכמנו על כינון שלום בין בחריין לישראל, כינון שלום רשמי עם יחסים דיפלומטיים מלאים ועם כל הדברים שנגזרים מכך", פתח נתניהו.

לדבריו, "יש לנו עכשיו שני הסכמי שלום היסטוריים, עם שתי מדינות ערביות, שנוסדו תוך חודש אחד. אני בטוח שכולנו מברכים על העידן החדש. אנחנו בפתחו של עידן חדש. אני רוצה להבטיח לכם שלכל אחד ואחד מכם, באמצעות המשרדים שלכם, יהיה חלק בו, כי זה הולך להיות שלום אחר. זה יהיה שלום חם, שלום כלכלי בנוסף על השלום המדיני, שלום גם בין עמים. תהיה תנועה ערה של קשר אווירי ישיר בין המדינות. ההתלהבות הגדולה שקיימת בארץ משתקפת גם בהתלהבות גדולה מאוד שנמצאת בבחריין ובאמירויות אצל הציבור הרחב. יש כאן באמת שינוי עצום".

הוא הוסיף, "אני אצא הלילה לוושינגטון כדי לחתום על התחלת ההסכמים הללו כדי להניע את השינוי ההיסטורי הזה".

ישיבת הממשלה תעסוק בסגר בחגי תשרי. "פנה אלינו פרופ' גמזו, ויחד עם המומחים ועם ראשי מערכת הבריאות בעצם הניף דגל אדום".

"דגל אדום לגבי היכולת של מערכת הבריאות לטפל באתגרים שבאים לקראתנו, והצורך לנקוט בצעדים מתבקשים כתוצאה מכך. זו בעצם המטרה של הישיבה הזאת שבאה בעקבות ישיבת קבינט. ישיבת הקבינט העלתה הצעות החלטה, המטרה היא כמובן לדון בהן במהלך הישיבה הזאת", אמר נתניהו.

ראש הממשלה הגיב גם להתפטרות השר יעקב ליצמן כמחאה על הסגר הצפוי וההגבלות על בתי הכנסת.

"הצטערתי מאוד על החלטתו של השר ליצמן לפרוש מהממשלה. אני מאוד מעריך את יעקב ליצמן ואני גם מכבד את ההחלטה שלו. אנחנו חייבים להתקדם, לקבל את ההחלטות הנדרשות למדינת ישראל בתקופת הקורונה וכך נעשה בישיבה הזאת".