מוסך לרכב
מוסך לרכבצילום: PEXELS

אספו המלצות

כמו בכל החלטה חשובה, גם בחירת מוסך מתחילה בסקר שוק. בדקו עם חברים ובני משפחה לאיזה מוסך הם הולכים ובקשו המלצות.

כשאתם מתחילים לגבש רשימה מהודקת יותר, כדאי גם להצליב המלצות מאנשים שונים: יכול להיות שעמיתכם למשרד מקבל שירות מעולה במוסך שבו הוא מכיר את הבעלים, אבל הידידה מהצבא דווקא נתקלה שם ביחס לא מקצועי. כדאי לקבל תמונת מצב מלאה עד כמה שאפשר.

אמינות מעל הכול

אחרי שצמצמתם את הרשימה שלכם לשניים-שלושה מוסכים מומלצים במיוחד, כדאי לראות בעיניים. מומלץ מאוד ללכת לבקר במקום לפני שאתם בוחרים איזה מוסך יטפל ברכב שלכם - עוד לפני שיש איזושהי בעיה עם הרכב. אחרי שהשקעתם והשגתם מימון לרכב, וקניתם רכב חדש, מדובר בצעד שאולי דורש השקעה של זמן נוסף - אבל הוא הכרחי עבור השקט הנפשי שלכם.

כשאתם מגיעים למוסך, קודם כל חשוב לוודא שהמקום חבר באיגוד המוסכים. כך תוכלו לדעת שהמוסך פועל על פי אמנת שירות ברורה ונמצא תחת פיקוח מסוים.

נצלו את הביקור במוסך על מנת לשוחח עם בעל המוסך ועם העובדים, ולוודא שהמכונאים במוסך הינם מקצוענים מורשים בתחום הרכב. בנוסף, ביקור במוסך יכול להיות הזדמנות טובה לבחון את הציוד שבו משתמשים. ציוד חדיש ועדכני עשוי להעיד על כך שלמוסך יש את הכלים כדי לאבחן בצורה נכונה ויעילה את הבעיות ברכב, ואז לטפל בהן על הצד הטוב ביותר.

האם חייבים מוסך מורשה?

לעיתים קרובות, בעלי רכב יעדיפו לבחור במוסך על פי כמות ההמלצות, כאשר המחיר של השירות במוסך מהווה פקטור משמעותי - ולא תמיד יתעכבו כדי לחפש מוסך מורשה. עם זאת, חשוב לזכור שבמוסך מורשה עובדים מכונאים שמתמחים בטיפול בסוג הרכב הספציפי שלכם, ושיש ברשותם חלקי חילוף מהיצרן.

אם בחרתם להשקיע במימון לרכב ולקנות רכב חדש, כדאי לקחת בחשבון לא רק את עלות הטיפול עצמו אלא גם את שווי הרכב אחרי הטיפול. חלקי חילוף שמאושרים על ידי היצרן ומתאימים לרכב שלכם, יסייעו לכם לשמור על שווי רכב גבוה יותר, כך שתוכלו למכור אותו במחיר טוב כאשר תחליטו להשתדרג שוב.

דעו מה מציעים לכם

לפני שבוחרים מוסך, חשוב להבין מה מכלול השירותים שהמקום מציע. ודאו שהמוסך כולל את כל השירותים הדרושים, החל מבדיקות וטיפולים שגרתיים, ועד לבדיקות ותיקונים של מערכות מכאניות ואלקטרוניות ברכב, הכנה לטסט והכנה למכירת הרכב.

תוך כדי שאתם בודקים את השירותים, בדקו גם את המחירים שאתם צפויים לשלם על השירותים האלה, והשוו אותם למוסכים האחרים ברשימה שלכם. חשוב מאוד לשים לב למחירים הצפויים של חלקי חילוף, ולבדוק אם מדובר בחלקי חילוף מקוריים. במקרים של הפרשי מחירים משמעותיים בין חלפים, כדאי לוודא מול המוסך אם מדובר בחלקי חילוף משוחזרים או חלופיים - דבר שמוריד את המחיר, אך גם את שווי הרכב.

דבר נוסף שכדאי לבדוק בנוגע להצעת המחיר, הוא האם היא כוללת גם אחריות של המוסך על התיקון. אחריות זו אומרת שהמוסך מתחייב לטפל בתקלה אם היא חוזרת.

אחרי שתשמעו המלצות, תעשו סקר שוק ותשוו מחירים, תוכלו לבחור את המוסך הנכון ביותר עבורכם. אמנם מדובר בתהליך שדורש הקדשה של זמן, אך בסופו תוכלו לדעת שקיבלתם את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם ועבור הרכב החדש שלכם.

* אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

* מס' רישיון 54414.

* אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני.