יולי אדלשטיין
יולי אדלשטייןצילום: Flash90

שר הבריאות יולי אדלשטיין מתח בישיבת הממשלה ביקורת על ניסיונות השרים לשנות את מתווה הסגר שאושר בקבינט הקורונה.

"מכניסתי לתפקיד הובלתי יחד עם ראש הממשלה לפתיחת המשק תוך התוויית "תו סגול" בהידברות עם ענפי המשק השונים. אבל בד בבד דרשתי לקיים אכיפה אגרסיבית, אפקטיבית ובלתי סלחנית", אמר אדלשטיין.

"לצערי, זה לא קרה. עכשיו אין מנוס מקיום סגר. הבאנו הצעה. ממש לא אהיה מאושר כשהיא תאושר. זהו יום קשה מאוד למדינה. אבל היא הצעת אין ברירה", הוסיף.

השר הבהיר כי מבחינתו הביקורת של השרים האחרים אינה מקובלת. "אני מבקש שיהיה ברור - מלבד שינויים קוסמטיים כאלה ואחרים, לא אאפשר משא ומתן על התכנית. אני אומר כבר בתחילת הדיון בצורה ברורה - אם התכנית לא תתקבל אמשוך אותה ולא אביא תכניות חלופיות".

"הקורונה היא לא עניין פוליטי ולא עניין לפופוליזם. היא עניין של חיים ומוות. אני מציע לכל מי שטוען שאפשר אחרת, לעשות סיורים בבתי החולים, במחלקות הקורונה, ולראות את המצב", אמר אדלשטיין.

"ביקשתי ממזכיר הממשלה שטרם הבאת הצעת משרד הבריאות להצבעה בממשלה שיתייעץ איתי. אם יהפכו את התכנית לגבינה שוויצרית אמשוך את ההצעה. המשמעות תהיה שהחל מיום שלישי הקרוב לא תהיה כל הגבלה על הציבור. זו תהיה אמירה של הממשלה שהיא בוחרת בדוקטרינת 'הידבקות העדר'. המחיר יהיה כמה אלפי מתים. לא אתן יד לכניעה ללחצים רק כדי למצוא חן בעיני אנשים כאלה ואחרים", סיכם.

עוד לפני הישיבה כבר התקבע שינוי ראשון בתוכנית הסגר לאחר שדרישתו של השר יואב גלנט שלא לסגור את מערכת החינוך החל מיום רביעי אלא להשאירה פתוחה עד יום שישי התקבלה.