עוזי ברוך ומוסי רז באולפן ערוץ כנסתערוץ כנסת

העורך הראשי של אתר ערוץ 7, עוזי ברוך וח"כ לשעבר ממרצ מוסי רז התארחו היום (ראשון) באולפן ערוץ כנסת.

בתחילה התייחס ברוך להתפטרות שר השיכון יעקב ליצמן במחאה על אישור הסגר הצפוי בממשלה. לדבריו, נראה כי בניגוד למה שליצמן מבקש להדגיש כי מדובר בצעד אידאולוגי, נראה כי מאחורי הצעד עומדים שיקולים אחרים שגרמו לו לעזוב את הממשלה וכי הדבר בא לידי ביטוי בכך שליצמן הוא היחיד מבין מחזיקי התפקידים החרדים שעוזב את תפקידו וכי הוא אינו זוכה 'לגב' מצד חבריו.

ברוך התייחס לחוסר המשילות של הממשלה והקושי שלה להעביר החלטות. "סגר כללי יהיה טעות קשה ומוות כלכלי לעסקים רבים. המכה הכלכלית היא לא בהכרח קשה פחות מהמכה הרפואית שתגיע אם לא יהיה סגר".

"אין לציבור אמון בממשלה הזו. זה התחיל בחג הפסח שראש הממשלה ביקש לא לחגוג עם בני משפחה ואפילו אני נמנע ממני להעניק טיפול לאבי שעבר אירוע מוחי ובצאת החג אנחנו מגלים שראש הממשלה פתח שולחן וחגג עם בני המשפחה. זה ממשיך עם חברי הכנסת והשרים שמשתתפים בחתונות ובחגיגות בניגוד להנחיות משרד הבריאות".

ברוך תקף את דבריו של סגן שר הבריאות יואב קיש שאמר שכנראה לא יוטלו הגבלות על הפגנות, "קיש אמר שיכול להיות שהם יאשרו הפגנות. איך הציבור הדתי יכול להישמע לסגר הזה כשאומרים שהפגנות אפשר לעשות, אבל בתי כנסת לא. אתמול היו תמונות ממסעדות בתל אביב, כולם שם חוגגים בלי מסכות אבל בבית הכנסת ממול סליחות בקפסולות של חמישה אנשים".

בשלב זה הצטרף מוסי רז לשיחה והתייחס לטענות המפכ"ל לשעבר, רוני אלשיך, כי האירוע באום אל חיראן בו נהרגו שוטר יס"מ ותושב המקום יעקוב אבו אלקיען, היה אירוע טרור.

רז אמר, "אני חושב שהחברה הישראלית צריכה לבקש סליחה ממשפחת השוטר עמדי, כי שוטר שהלך ונהרג בלי שום סיבה". רז הוסיף כי הוא בעד חקירה של כל דבר "מהרס הכפר המיותר, דרך רצח יעקוב אבו אלקיען, דרך הנפילה של השוטר ועד הצוללות. אני בעד לחקור הכל". ברוך העיר כי היה שמח לו מוסי רז היה מגן גם על מתנחלים הנעקרים מבתיהם.

ברוך אמר כי היותו של אלשיך בן הציונות הדתית אינה סימן לכך שהוא משרת את האינטרסים שלה וסיפר כי במהלך פגישה אישית איתו בעבר הבהיר אלשיך כי הוא מחפש את האמת והיושרה וכי אינו מוכן לבנות עוד בית אחד בארץ ישראל אם זה נעשה תוך עבירה על החוק.

לדבריו, פרשת אבו אלקיען עדיין לא פתורה ויש לפתוח חקירה בעניינה על מנת לחשוף את האמת והזכיר את המקרה בו הרב דן מרצבך נורה למוות בשוגג ב-2011 על ידי חיילי צה"ל שחשבו שהוא פורץ מחסום במהלך נסיעה בדרום הר חברון, "יש טעויות. וכשאנחנו רואים את ההתכתשות בין אלשיך לנתניהו ומה שקורה בתוך הפרקליטות, את האימיילים שחושף עמית סגל, נראה שאנחנו מקבלים זווית חדשה לסדרה מנאייכ של התאגיד".

על הסכם השלום עם בחריין אמר ברוך כי השמאל תמיד חמוץ ביחס להישגיו של ראש הממשלה, "אני מברך על כל הסכם עם מדינה מוסלמית במזרח התיכון", אמר והדף את הביקורת סביב המטוס הפרטי, "יש אנשים מומחים שאומרים שמסוכן לראש ממשלה שהוא מעל גיל 70 לשבת שעות ארוכות במטוס עם עשרות אנשים וצריך לכבד את זה. יחד עם זאת בזמן שאנחנו בעיצומו של משבר כלכלי ולפני סגר נוראי צריך לחשוב כמו ביהדות שנותנת דגש גדול על מראית עין ולהימנע מדברים כאלה. לסיכום אני מברך את ראש הממשלה על השלום ולא אכפת לי אם הוא מביא אותו במטוס פרטי או נהוג על טרקטור".