מחלקת טיפול נמרץ קורונה
מחלקת טיפול נמרץ קורונהצילום: איתן אלחדז/TPS

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה התייחס לנתוני התחלואה מקורונה וטען כי הסגר הוא לא 'צעד מרפא'.

בנוגע לסגר אמר רוטשטיין כי "כרגע אין ברירה, זה צעד כדי להקטין את ממדי הדבקה אבל זה לא צעד מרפא. אין ספק שהמגעים הקרובים וההתקהלויות מאיצים את התהליך, אבל אין ספק שאם נוריד אותם לא נפתור את הבעיה, כי עד שלא נבדוק ונוודא שאין מפיצי על ונבודד אותם אז לא נצא מהמחלה. השטחנו את העקומה ויהיה לנו עוד חודש של תחלואה נמוכה, ולאט לאט היא תתהפך לנו מול העיניים".

מפיצי העל, כך הסביר הפרופסור, הם אנשים פעילים אשר חשים בטוב, לא מציגים סימפטומים ומנהלים מגעים עם הרבה אנשים. הוא הציע להם להיבדק על דעת עצמם, "ברגע שאתה נבדק מהרצון שלך עשית המון, כי אם אתה שלילי תמשיך לעבוד ותהיה בטוח שהכול רגוע. אם אתה חיובי תבודד את עצמך לשבועיים וכך חסכת 40-30 הדבקות. אם נתפוס כל יום 40 מדביקי על – עשינו המון".

פרופ' רוטשטיין הסביר כי בסגר יהיו משפחות, בניינים ושכונות קטנות, לצד "אפשרות גם להתפלל, כי אני לא רואה את עם ישראל בלי תפילות ראש השנה ויום כיפור", ולטענתו, לא רק שלא עוצרים את שרשראות ההדבקה בסגר, אלא חמור מכך "אנחנו מביאים אותו לזירה אחרת – המשפחתית־ביתית".

הוא שיתף כי "המילה סגר מפחידה אותי נורא. בסגר הראשון הורדנו את התחלואה למספר דו ספרתי של נדבקים חדשים ליום במקום אלפים, אז כולם מצפים לאותו דבר. לאנשים יש ציפיות, במוצאי החג הם רוצים להשתחרר מהסגר, והציפייה הזאת תתפוצץ כי אנחנו לא בודקים מי נכנס לסגר".

לדבריו, "התקהלות מכל סוג שהיא - אם זה הפגנה, או מסיבה, או חתונה הם כר פורה למה שנקרא להעברת הנגיף מדביקי העל לכולם. התקהלות פחות משני מטר, ללא מסכות ושמירה על היגיינה עלולה להביא להאצה של קצב ההדבקה, נקודה. זה יכול להיות בית כנסת, חתונה, הפגנה. אם שומרים על הכללים של שני מטר, היגיינה ומסכות, מקטינים קצת את האפקט של ההתקהלות אבל כמובן שאם אנחנו רוצים להגיע לתוצאות יותר מהירות אז כל ההתקהלויות עצמן הן צרה צרורה". לכן הוא סבור כי סגר "מקטין את ההתקהלויות שזה הדבר הכי חשוב".

לסיום, איחל מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה: "חג שמח לכל עם ישראל, וגם אם נהיה בסגר - אנחנו אוהבים אחד את השני, אנחנו מדינה אחת, בואו נשאר מלוכדים".