חדר כושר. אילוסטרציה
חדר כושר. אילוסטרציהצילום: istock

אחרי קריאתו של אביגדור ליברמן "להפעיל שיקול דעת" ולא להישמע להנחיות הממשלה, הודיעה היום (א') אחת ממייצגות עולי חבר העמים באשדוד, חברת המועצה סטלה ווינשטיין, כי בהיעדר מתווה פיצויים ראוי לעסקים, מכון הכושר שבבעלותה יישאר פתוח.

בפוסט שפרסמה בפייסבוק היא קראה לבעלי העסקים להצטרף ולפתוח את בתי העסק שלהם, למרות החלטת הממשלה.

"כחלק מהמגזר הפרטי והעסקי, כיו"ר פרום ענף הכושר, ובשם ענף הכושר כולו, לצערנו אנו מודיעים, מאחר ולא נוכל לשרוד סגר נוסף ללא שיתוף פעולה מצד הממשלה. לא נשבית שוב את פעילותנו ואנו נמשיך לפעול, בדומה לאחינו המסעדנים", כתבה.

לדבריה, "אנחנו מודעים לנטל האחריות שאנחנו נאלצים לשאת, למרות שהמגזר הפרטי בכלל, וענף הכושר בפרט, אינם הסיבה להתפרצות הגל השני, אלא ההתנהגות חסרת האחריות של קהילות שונות במדינת ישראל, וחוסר יכולתה של ממשלת ישראל לרסן התנהגות זו, או ליצור וליישם תוכניות שתעצורנה את שרשרות ההדבקה, אך בידינו את היכולת לשאת בנטל הזה שוב פעם ללא שיתוף פעולה ומתווה ברור לפיצוי, תוך שקיפות ויצירת ודאות על ידי ממשלת ישראל, טרם כניסתנו לסגר''.

ויינשטיין טענה כי ללא מתווה פיצויים ראוי טרם תחילת הסגר, ענף הכושר לא יוכל לעמוד בגזירת הסגר. "אנו דורשים וודאות עבור מאות אלפי עובדי הענף שלנו ומשפחותיהם, ועבור אלפי בעלי העסקים והעצמאים בענף. לצערנו הרב, ובכאב גדול, ללא וודאות ברורה לגבי עתידנו הכלכלי אנחנו לא נוכל לצאת לסגר.

"נדגיש שמפרוץ הקורונה ענף הכושר חטף מכה אנושה, כשהסגרים המקומיים והארציים מביאים איתם צונאמי של ביטולי מנויים. ענף הכושר חיוני לבריאות הציבור ואינו בגדר מותרות. עד היום גורמי הממשל לא מתייחסים לכך בכובד הראש הראוי, מה שבא לידי ביטוי גם בגיבוש מתווה מענקים שאינו מסייע לעסקים שלנו.

"אנו קוראים לכל המגזר הפרטי להצטרף אלינו, לא מדובר פה בקריאה לאנרכיה, אלא בזעקה לעזרה. ממשלת ישראל נותרנו ללא חמצן, המגזר הפרטי זקוק להנשמה", הוסיפה.