מאושפזים בבתי חולים עקב מחזור בציוד בבית
מאושפזים בבתי חולים עקב מחזור בציוד בביתiStock

י' מטבריה אושפז בשנה שעברה במצב קשה עם מחלת ריאות מסובכת. לאחר תקופת הטיפול הראשונית מצבו התייצב והשתפר, והרופאים אמרו שניתן לשחרר אותו להמשך החלמה בבית, אך לא היה לו את הציוד הנשימתי התומך.

י' נאלץ להישאר בבית החולים, שם הוא נדבק בחיידק אלים ותוך ימים ספורים הלך לעולמו. את המוות המיותר הזה היה אפשר למנוע!

השנה נרשם זינוק חסר תקדים בהיקף השאלת ציוד לאשפוז בית, בסניפי יד שרה. הביקוש הגדול ביותר הוא לציוד נשימתי.

בסניפי יד שרה ברחבי ישראל, מהצפון לדרום, במרכז ובפריפריה, עוסקים המתנדבים מסביב לשעון בהכנת הציוד, העמסתו על כלי רכב והבאתו כל הדרך לבתי הפונים. משלוח כזה עשוי להכיל בין היתר מיטת בית חולים, מנוף הרמה וכורסה סיעודית – לצד מכשירי נשימה והנשמה, שהביקוש להם נמצא בעליה חסרת תקדים כ- 60 אחוז יותר מהתקופה המקבילה בשנה שעברה.

צוותי המתנדבים העוסקים בקבלת פניות וביצוע משימת השיגור מדווחים כי הפונים מדברים על חששות גוברים מאשפוז נוכח העומס הגובר על בתי החולים, ורצון להשתחרר מוקדם יותר מהאשפוז מחשש להדבקה, וכמובן צורך נפשי להיות בחגי תשרי בבית ולא בבדידות בבתי החולים הדחוסים.

בימים האחרונים ביקר שר הבריאות יולי אדלשטיין ביד שרה, נפגש עם הנשיא והמנכ"ל של ארגון המתנדבים הגדול בישראל, והביע את הערכתו הרבה לחלקה המשמעותי והגובר של יד שרה בחזית מערכת הבריאות הנאבקת בקורונה.

מחמם את הלב להקשיב למתנדבים החוזרים מבתי חולים לאחר שעשו את כל הדרך לבית החולה עם רכב יד שרה כשהם מוודאים כי יקבל את כל הדרוש לו לאשפוז והחלמה בית. המתנדבים מדווחים בהתרגשות: התודה מורגשת בעיניו של המקבל – וזה השכר הכי גדול שלנו.

משה כהן, מנכ"ל יד שרה אמר "במהלך הגל הראשון רכשנו במבצע מיוחד עשרה טון של ציוד וסייענו לאלפי ישראלים להישאר בבית בעזרת ציוד נשימתי מציל חיים.

גם במהלך הגל השני והסגר המתקרב אנו עושים לילות כימים, כדי לסייע לישראלים ככל יכולתנו ולאפשר לכמה שיותר אנשים להישאר להחלים בבית ולהימנע מהגעה מיותרת ומסוכנת לבית החולים".

מייסד יד שרה הרב אורי לופוליאנסקי מחזק אותנו באומרו "כוחנו בערבות הדדית, באחריות חברתית, באיכפתיות לגורל הזולת. ביד שרה מאמינים בעשייה".

הנהלת יד שרה מבקשת למסור תודה לכל המתנדבים והתורמים, שמאפשרים לנו לסייע לפונים. אנו מאחלים לכל הקוראים ולעם בישראל שנת בריאות ומבקשים מהציבור להירתם ולתרום, כדי שנוכל לתת מענה לביקוש הרב ולהציל חיים. שנה טובה.

עזרו לנו להביא הביתה לחג ולמשפחותיהם אלפי ישראלים שיכולים להחלים בבית