ארה"ב מצדיעה לחיילי צה"ל
ארה"ב מצדיעה לחיילי צה"לצילום: FIDF

למעלה מ-15 מיליון דולר (53 מיליון שקלים) גויסו הלילה (שני) בערב ההצדעה השנתי לחיילי צה"ל של ארגון ידידי צה"ל בארצות הברית ובפנמה (FIDF), והתרומות ממשיכות לזרום.

האירוע, שנערך לראשונה באופן וירטואלי ובסימן "ערב הצדעה לגיבורים", שודר בשידור חי לעשרות אלפי תומכי הארגון מכל רחבי ארצות הברית, ביניהם פילנתרופים ואנשי עסקים מובילים, שהביעו את הערכתם לחיילי צה"ל.

במהלך הערב הוצגו מספר סיפורים של חיילי וקציני צה"ל, חלקם חיילים בודדים שבחרו לעלות לישראל ולהתגייס לצה"ל. ביניהם: תא"ל רסאן עליאן, ראש המנהל האזרחי ששירת כמח"ט גולני במהלך מבצע צוק איתן, נפצע בקרב וחזר לפקד על חייליו, וסא"ל אפרת קייקוב, שנבחרה להיות האישה הראשונה שתפקד על גדוד בחיל התותחנים.

כוכבת הפופ נועה קירל, שהוחתמה לאחרונה על חוזה הקלטות בחברת התקליטים האמריקנית אטלנטיק רקורדס, ביצעה במהלך הערב גרסה מיוחדת לשיר 'Diamonds' של ריאהנה. עידן רייכל ביצע את שירו האהוב 'לפני שייגמר' בעברית ובאנגלית וכן את השיר 'אמא, אבא וכל השאר'. נציגת ישראל לאירוויזיון 2021, עדן אלנה, הופיעה עם הלהקה הצבאית.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך את תורמי הארגון ואמר: "אני מבקש להודות לתומכי הארגון מכל רחבי ארה"ב ומפנמה, המחזקים את חיילי צה"ל האמיצים. השינוי הגדול בהיסטוריה של עמנו התרחש כאשר העם היהודי החזיר לעצמו את היכולת להגן על עצמנו וזו בדיוק מהותו של צה"ל".

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי אמר: "אין לי מילים כדי להביע את הערכתי לארגון הגדול והייחודי הזה. אני לא חושב שקיים בעולם קשר שכזה, ועל כך אני מודה לכם מקרב לב בשם כל קציני וחיילי צה"ל".

בין התרומות המובילות: ארגון 'נפש בנפש' תרמו 1.3 מיליון דולר, עמותת 'אחים לחיים' תרמו 1 מיליון דולר, עמותת 'אור לחייל' תרמו 1 מיליון דולר, 'מומנטום' תרמו 750 אלף דולר, קרן ג'נסיס תרמו 600 אלף דולר, הפדרציה האמריקאית של יהודי איראן תרמו 600 אלף דולר.

לקראת סוף האירוע, הוכרזו שתי תרומות ייחודיות, על-ידי שריל וחיים סבן, שישוו תרומות שייאספו כהמשך לגיוס התרומות באירוע, עד לסכום של 500,000 דולר, כמו גם סגן נשיא FIDF, מארק פרלמן ואשתו קלייר, שתרומתם תשווה תרומות נוספות עד לסכום של 500,000 דולר.