השר אביטן וראשי המועצות הדתיות בהרמת הכוסית הוירטואליתדוברות

כנס הרמת כוסית לראשי המועצות הדתיות התקיים היום באמצעות הזום בלשכת השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן.

בכנס השתתפו: הראשון לציון הרב יצחק יוסף, הרב דוד לאו, השר יעקב אביטן, המנכ״ל עודד פלוס, יו״ר חבר המועצות הדתיות שלמה תנעמי, ראש מטה השר אשר מדינה ועשרות יו״ר מועצות דתיות ברחבי הארץ.

יו״ר חבר המועצות, הרב תנעמי, פתח את הכנס בדברי ברכה לשנה החדשה והציג את הפעילות העניפה הנעשית במועצות הדתיות בתקופה זו בנושא פתרונות לתפילות, במקוואות, בכשרות ובתחומים נוספים.

הרבנים הראשיים ברכו את עובדי המועצות הדתיות העושים מלאכת קודש במיוחד בתקופת הקורונה, ומוסרים נפש בנושא המקוואות שלא תיפסק הטהרה מעם ישראל חלילה ואיחלו שנה טובה לכולם.

המנכ״ל עודד פלוס העלה על נס את פעילות השר אביטן שהגיע עם רוח חדשה ומרץ רב לדחוף את כל נושא שירותי הדת והרבנים. כמו כן שיבח את פעילותו של השר הרב אריה דרעי בנושא תקציב המועצות הדתיות, שבזכותו תקציבן לא נפגע.

השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן פתח את דבריו במזמור לתודה, "זכה עם ישראל שלעת הזו יש לנו שר, ידיד ה׳, אוהב ישראל, הרב אריה דרעי. שאלמלא המאבק העיקש שלו למען תקציב המועצות הדתיות הן לא היו יכולים להתקיים. עד השעות הקטנות של הלילה הוא נלחם בממשלה".

כמו כן שיבח את השר דרעי על מתווה בתי הכנסת לימים הנוראים, שמהווה "בשורה להמוני יהודים להתפלל בימים הקדושים הללו".

השר אביטן שיבח את פעילות המועצות ואת היוזמות הנפלאות שביצעו בנושא הצללות, מחזורים, שופרות, וכל מה שניתן כדי שיוכלו לקיים תפילות בתנאים הללו. כמו כן קרא השר לראשי המועצות להגביר את הפעילות התורנית ככל שאפשר ולקרב יהודים בדרכי נועם.