חיסון לקורונה
חיסון לקורונהצילום: איסטוק

משרד הבריאות של מדינת המפרץ הפרסי הודיע ​​על "אישור חירום" לשימוש בחיסון נגד קורונה, שיינתן כבר בימים הקרובים לעובדי מערכת הבריאות וכל מי שנמצא בסיכון גבוה להידבק בנגיף.

עבדול רחמן אל אואיס, שר הבריאות של איחוד האמירויות, אמר כי ממצאי המחקרים בשלבים האחרונים של ניסויים קליניים בשלב השלישי של החיסון, הוכיחו כי החיסון יעיל ומעניק תגובה חזקה על ידי יצירת נוגדנים לנגיף.

"בטיחות החיסון נבדקה והתוצאות מראות שהוא בטוח לשימוש", הוסיף שר הבריאות במהלך תדרוך לעיתונות.

ד"ר נוואל אל-כעבי, יו"ר הוועדה הקלינית הלאומית לוירוס קורונה, והחוקרת הראשית של השלב השלישי של הניסויים הקליניים בחיסון הקורונה, סיפרה גם היא בפירוט על החיסון החדש.

לדבריה, 31 אלף בני אדם איש מ-125 מדינות לקחו חלק בניסויים הקליניים של החיסון במשך שישה שבועות, אך החיסון נוסה בהצלחה באלף מתנדבים הסובלים ממחלות כרוניות שונות.

"התוצאות הראשוניות מעודדות, אולם המחקרים יימשכו. תופעות הלוואי הן פשוטות יחסית ומגיעות כמצופה בדיוק כמו בכל חיסון אחר. לא דווח על תופעות לוואי או תסמינים מסוכנים", אמרה אל כעבי.

בימים הקרובים יחלו הרשויות באיחוד האמירויות להעניק את החיסון לעובדי מערכת הבריאות ועובדים נוספים הניצבים בחזית המאבק בקורונה ונמצאים בסיכון גבוה להידבק. "החיסון יהיה זמין לקו הראשון של גיבורי ההגנה הנמצאים בסיכון הגבוה ביותר להידבק בנגיף. זה יגן עליהם מכל סכנה ויספק אמצעי בטיחות", סיפר שר הבריאות של איחוד האמירויות, עבדול רחמן אל אואיס.