גל גדות
גל גדותצילום: רויטרס

הכוכבת הישראלית של הוליווד, גל גדות, תיאלץ להמתין עוד חודשיים לצאת סרטה המדובר.

חברת "האחים וורנר" הודיעה כי הסרט "וונדר וומן 1984" שאמור היה לצאת למסכי הקולנוע בתחילת חודש אוקטובר ועורר ציפיה רבה, נדחה בחודשיים ויצא לאקרנים רק ב25 בדצמבר, חג המולד הנוצרי.

לדעת מבקרי קולנוע רבים בארה"ב, הדחייה מסמלת את החשש של אולפני הקולנוע כי הצופים בארה"ב עדיין חוששים לחזור במספרים גדולים אל בתי הקולנוע במהלך מגיפת הקורונה, וכי למרות שרבים מצפים להקרנת הבכורה של הסרט המדובר, כמות הצופים שעשויה להגיע אליו כעת לא תחזיר את ההשקעה הכספית הגבוהה בסרט.

ההחלטה של "האחים וורנר" גם הציתה מחדש דיון פומבי בארה"ב האם לדחות את הקרנות הבכורה של סרטים או לשחרר אותם לרשת האינטרנט בתאריך המקורי.

במאית הסרט, פאטי ג'נקינס, אמרה לאחר פרסום ההחלטה לדחות את הקרנת הבכורה כי "בראש ובראשונה הרשו לי לומר כמה גל גדות ואני אוהבות את כל מעריצי וונדר וומן המסורים שלנו ברחבי העולם. ההתרגשות שלכם מוונדר וומן 1984 לא יכלה לגרום לנו להיות מאושרים או להוטים יותר שתראו את הסרט . אך מכיוון שאני יודעת כמה חשוב להביא את הסרט הזה אליכם על המסך הגדול כשכולנו יכולים לחלוק את החוויה ביחד, אני מקווה שלא אכפת לכם להמתין עוד קצת. עם התאריך החדש ביום חג המולד, אנחנו לא יכולות לחכות לבלות איתכם את החגים".

כמעט 70 אחוזים מבתי הקולנוע בארה"ב נפתחו מחדש בשבועות האחרונים, אך בתי הקולנוע בערים חשובות כמו ניו יורק, לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו נותרים סגורים.

אנליסטים כלכליים טוענים כי לא יהיה חכם להוציא סרטים בעלי תקציב גדול עד שבתי הקולנוע בערים האלו ייפתחו שוב לקהל הרחב. הסרט הראשון של "וונדר וומן בשנת 2017 גרף למעלה מ-400 מיליון דולר בצפון אמריקה בלבד, וסרט ההמשך שתוכנן לאוקטובר יתקשה לדעתם אפילו להתקרב לנתון הזה בלי בתי הקולנוע בערים הגדולות ביותר במדינה.