שופר בפארק
שופר בפארקצילום: שופר בפארק

אירועי 'שופר בפארק' המשלבים את ערכי ראש השנה וכוללים בין היתר תקיעת שופר ואמירת 'תשליך' ברוח חוויתית יהודית ישראלית, יתקיימו גם בשנה זו.

אירועי 'שופר בפארק' צפויים להתקיים ביום ראשון בשעה 17:00 (היום השני של ראש השנה) במאות פארקים וגנים ציבוריים ברחבי הארץ.

בעקבות הסגר שהטילה השבוע הממשלה מציינים המארגנים כי "הפעילויות יקוצרו ויתקיימו בסבבי קבוצות של עד 20 איש לכל היותר, כשמספר תקיעות השופר בפעילות יעמוד על המינימום ההלכתי הנדרש, לצד ברכות הורים או תשליך. בשכונות בהן הפארקים הקרובים ביותר רחוקים מקו 500 המטרים המותר תתקיים הפעילות בין הבתים בשכונות עצמן''.

יו"ר ארגון רבני צהר הרב דוד סתיו: "האתגר השנה הוא עצום, אנו מעריכים שאנשים יחששו להגיע להגיע ולכן עושים את כל המאמצים לתת את תחושת הביטחון המרבית עבור כלל ישראל ומזמינים את כל מי שחפץ להגיע לשמוע שופר, אירוע מרומם נפש לכל יהודי באשר הוא".

הרב כתריאל ברנדר, נשיא וראש מוסדות 'אור תורה סטון' מדגיש כי "מיזם שופר בפארק יאפשר לאלפי ישראלים בכל רחבי הארץ לשמוע תקיעת שופר במרחב הציבורי והפתוח תוך שמירה על בריאותם וביטחונם. דווקא כעת, כשאנחנו בתקופת הקורונה, וכשאנחנו שומעים מסביבנו לא אחת שיח של קיטוב ופילוג, חשוב מתמיד לחבר בין ציבורים וקהלים שונים על רקע הסמלים המשותפים לכולנו והשופר מעניק הזדמנות טובה לכך מאחר וזו תפילה ללא מילים שכל יהודי יכול להתחבר אליה".