חלה פעמיים ומנהל פעילות למען החולים

לחצו כאן כדי לחזק את הפעילות של 'עזר מציון'

משה ישראלי הוא מנהל סניף פתח תקווה של 'עזר מציון'. בשיחה עם ערוץ 7 הוא מספר על סיפורו האישי שמתחיל כשהיה בגיל 15, אז חלה בעצמו בסרטן לראשונה.

משה היה אז תלמיד בישיבה קטנה ואביו היה אז פעיל למען חולים רבים, כולל הסתייעות ברב צ'ולק מעזר מציון. מחלתו של משה התגלתה בשלב מוקדם ואנשי 'עזר מציון' והרב צ'ולק ורעייתו ליוו אותו ותמכו בו "ממש כמו משפחה", כלשונו.

"בית חולים יכול לרפא אבל לא להחלים. אי אפשר לבד לעבור את התקופה הזו של שנה וחצי טיפולים כימותרפיים שמי שלא עבר אותם לא מסוגל להבין מה הם, הוא אומר ומספר כי כבר אז ניטעה בתוכו ההבנה שהוא רוצה לסייע לאחרים לעבור אירועים דומים באופן הקל ביותר.

לפני 12 שנה הצטרף משה לסניף פתח תקווה ולפני שש שנים לקה בסרטן קל יותר שאינו קשור למחלתו הקודמת. "הייתי צריך בידוד של 11 ימים. המונח בידוד לא היה מוכר אז כפי שהוא היום. את הימים הללו עברתי כאן בבית 'אורנית' של עזר מציון".

עוד מספר משה על פעילות הארגון בימי הקורונה והוא מציין כי בעוד המדינה כולה נתפסה לא מוכנה עם הגעת הקורונה הרי שדווקא ארגון 'עזר מציון' היה מוכן, "התחילו להגיע אלינו פניות, קשישים, אנשים ללא אוכל, מבחנות מח עצם שהיה צריך להעביר אותן, משימות רפואיות ופרא-רפואיות והיה לנו צבא של אנשים שאפשר היה להפעיל. בתוך שניות שלושה אנשים מתנדבים למשימה".

יחד עם פיקוד העורף נערך הארגון לעבודה משותפת מול אתגרי הסגר. "עזר מציון זה כמו משפחה ולמען המשפחה אתה לא חושב כמה זה עולה, בשמחות ולהיפך. זה הסיפור. מדובר בעשרות אלפי אנשים שהם משפחה, מתנדבים, תורמים, מחוברים לחיים, וכשצריך להירתם אין מחיר ואין גבולות. עושים את המקסימום שאנחנו יכולים והקב"ה ידאג לנו".

לחצו כאן כדי לחזק את הפעילות של 'עזר מציון'