הרב ד"ר רונן לוביץ'
הרב ד"ר רונן לוביץ'צילום: נעם פיינר

הרב רונן לוביץ, נשיא תנועת נאמני תורה ועבודה ורב קיבוץ ניר עציון, מסתייג ממכתב התמיכה ברוצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא, עמירם בן אוליאל, שנשלח אתמול למאסר ממושך.

הרב לוביץ' מסביר כי חתם על המכתב לפני ההרשעה - והוחלט לפרסם את המכתב אחריה: "חברים ואנשי ציבור רבים פונים אלי החל מאמש בתמיהה על כך שחתמתי על גילוי דעת של רבנים בהקשר להרשעת עמרם בן אוליאל ברצח בכפר דומא.

"לפיכך ברצוני להבהיר שחתמתי על עצומה בנוסח זה לפני כשלושה חודשים, ומשמעותה הייתה שונה לחלוטין ממה שפורסם אתמול, ולכן פרסום העצומה אתמול לא מקובל עלי כלל וכלל".

לוביץ סיפר כי לפני כשלושה חודשים פנו אליו בבקשה לחתום על גילוי דעת שקורא לא להרשיע את בן אוליאל רק על סמך הודאה שנגבתה בעינויים. "אני איתן בעמדתי זו, ובמקרה דנן אף ידעתי מקרוב על העינויים הקשים שעברו הנ"ל והקטין שעמד עמו לדין.

"ברם, פרסום העצומה אתמול, לאחר פסיקת בית המשפט, הוא בעל משמעות אחרת לגמרי, שכן היא מתייחסת להרשעה אתמול, אשר לא התבססה אך ורק על סמך ההודאה שנגבתה בעינויים. אני מתנגד לעצומה זו אפוא התנגדות גמורה ומוחלטת. אזכיר שמאז שנות השמונים של המאה הקודמת אני כותב ומדבר בחדות ובחריפות נגד כל מעשה אלימות של פגיעה בחפים מפשע, ובכלל זה כמובן כל פגיעה בערבים''.

הרב לוביץ הוסיף: ''קיוויתי שבמקרה זה יתברר שלא היה זה מעשה רצח של יהודים, ולאור פסיקת בית המשפט נראה שנכזבה תוחלתי. אני מקווה שפסק הדין הנדון יתרום להשבת מוראה של מלכות ומניעת פשעי שנאה, והאמת והשלום אהבו''.