יאיר גולן
יאיר גולןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

האלוף במיל' ח"כ יאיר גולן (מרצ) קרא היום (שלישי) לפטר את הרבנים שחתמו על מכתב התמיכה בעמירם בן אוליאל שהורשע ברצח בני משפחת דוואבשה ונדון לשלושה מאסרי עולם.

"את הרבנים שתומכים במחבל עמירם בן אוליאל יש לפטר מהשירות הציבורי ולהרחיק ממוסדות חינוך", כתב ח"כ גולן בחשבון הטוויטר שלו.

בנוסף תקף ח"כ גולן את יו"ר מפלגת 'ימינה' ח"כ נפתלי בנט. "חשוב להזכיר", כתב, "הרבנים אלה ותומכיהם - כולם מצביעים בנט".

ח''כ עפר שלח (יש עתיד) הגיב גם הוא למכתב הרבנים: ''אוי למי שמתקרא רב, ותומך בגיוס כספים עבור אדם, שהורשע בכך ששרף למוות משפחה שלמה. ואוי למדינה שמשלמת משכורת לאנשים כאלה כדי שיהיו מורים רוחניים''.

כאמור, אתמול פורסם כי עשרות רבנים קראו לתרום לבן אוליאל ומשפחתו, וטענו כי הרשעתו על בסיס הודאה שהוצאה בעינויים היא מעשה פסול וכי היה די בכך בכדי לשחררו.

בין הרבנים ניתן למצוא את הרב דב ליאור, הרב חיים דרוקמן, הרב מאיר מזוז, הרב צבי טאו, הרב אליקים לבנון, הרב שמואל אליהו, הרב שמחה שטטנר ועשרות רבנים נוספים מכל גווני הציונות הדתית.

"ושפטתם צדק. בשנים האחרונות אנו עוקבים בדאגה אחר משפטו של עמירם בן אוליאל בתיק ההצתה בכפר דומא", קראו הרבנים, "אין עוררין על כך, וכך גם קבע בית המשפט, שההודאה של עמירם, שהינה הראיה היחידה נגדו, הוצאה ממנו בעקבות הפעלת עינויים. האשמת אדם על בסיס הודאה כזו היא מעשה פסול, הן על פי הדין העברי, הן על פי החוק במדינת ישראל ולמעשה בכל מדינות העולם. די היה בכך כדי לשחררו לחופשי".

בהמשך כתבו כי ישנו חשש של כליאת אדם חף מפשע. "החשש כי לנגד עינינו עלול להתרחש עוול של כליאת אדם חף מפשע למאסר לכל חייו אינו נותן לנו מנוח. מחובתנו לסייע ככל הניתן למען משפט צדק לעמירם. לקראת הערעור לבית המשפט העליון מתגבש צוות הגנה של עורכי דין בכירים בעלות כספית גבוהה במיוחד", נכתב.