ג'ימבו ג'יי במחנה יהודה
ג'ימבו ג'יי במחנה יהודהצילום: אריאל פייגלין

את עומר הברון אני מכיר כבר שנים, אפשר כמעט לומר שמילאתי כרטיסיה של הופעות שלו. הייתי בהופעת השקה ב'בארבי' תל אביב, ב'בארקה' בבאר שבע וב'פרה' שבשבי ציון הצפונית, אבל בהופעה כמו שהייתה אתמול עוד לא הייתי.

אגב, אם במקרה לא זיהיתם את השם של עומר, זה בטח כי אתם מכירים אותו בשם הבמה שלו – 'ג'ימבו ג'יי'. כן, ההוא מ'עשיתי'. ג'ימבו, שכאמור מורגל בבמות וקהלים גדולים, הופיע אתמול בפאב בשוק מחנה יהודה מול שלושים איש.

"תראה" הוא אומר לי, "אם נעזוב שנייה בצד את החלק המבאס שכבר דובר וידובר, אי אפשר להתעלם מזה שלצד האתגרים של התקופה יש גם לא מעט המצאות וחידושים שכיף להתנסות בהם כמו הופעות בחלל הפתוח ודברים יצירתיים".

השיר פירות ההצלחה מונגש לכבדי שמיעה בהופעה חיה במחנה יהודהאריאל פייגלין

"חוץ מההופעה הזו בשוק הייתה לנו לא מזמן הופעה בחוף פרישמן בתל אביב, כשבמקום במה עמדנו על סוכת המציל. הקהל צמא לזה, אנשים רק שומעים מוזיקה ופשוט 'עולים לרגל'. כל הזדמנות להופיע אני מברך עליה, ואני מאמין שחלק מהרעיונות היצירתיים יישארו פה גם אחרי".

ההופעה מתחילה. 'הבר של יגאל – שם זמני' מפוצץ מפה לפה, מחולקים לשולחנות שהוזמנו מראש ועם מסיכות, אי אפשר להתעלם מהנוכחות של הקורונה. ואם בכל זאת שכחת ממנה לכמה דקות, שני שוטרים שעוברים ובודקים מסיכות כבר יזכירו לך.

לג'ימבו כבר שני אלבומים ואלבום שלישי בהכנה, והקהל במקום מכיר ושר את כל השירים, אבל אי אפשר להתעלם מההתלהבות המיוחדת בה מתקבל הלהיט שלו – 'עשיתי'. זה מפריע לך? אני שואל אותו, שגם אחרי כל כך הרבה דברים שעשית, עדיין זוכרים אותך בתור 'ההוא מעשיתי'?

"אני לא מרגיש ככה כבר" הוא עונה, "היה תקופה שזה היה 'השיר' שלי, אבל מאז קרה לי כל כך הרבה. הקיץ מדברים איתי רק על השירים החדשים. כשאתה אומן אתה צריך כל הזמן להחליף את הזהות שלך, להגיד "עכשיו אני השיר הזה".

"ובכללי, הצלחה זה דבר נורא כיפי. אף פעם לא היה לי בעיה עם הנושא הזה. אם מזהים אותי עכשיו כעורך דין מ'שם טוב האבי' או כההוא מ'עשיתי', אני מברך על זה. אני שמח שדברים שלי מגיעים לקהל".

בהופעה הוא מבצע את השיר החדש שלו שיצא השבוע, וזה גם השיר שהוא מבקש שנכניס לכתבה, כדי שהקוראים, כלומר אתם, יוכלו לשמוע. השיר הוא 'לא גומר ת'חודש' של אריק לביא במקור, וג'ימבו חידש אותו בדואט עם אורית טשומה כחלק מפרויקט 'צו השעה'.

"גם הרעיון החברתי של הפרויקט הוא משהו שאני מאוד מזדהה איתו" הוא אומר, "כשהרעיון היה לתמוך באמנים לא על ידי פיזור כסף, אלא על ידי עידוד יצירה. וספציפית השיר הזה מרגיש לי רלוונטי ומדבר לתקופה, לכל אחד ברמה שלו, ולכן גם בחרתי בו".

ההופעה נגמרת, הקהל מתחיל להתפזר. למרות המסכות אתה יודע שכולם מחייכים, הם הספיקו עוד הופעה לפני הסגר, עוד קצת לנשום, קצת לצאת. תגיד, אני שואל את ג'ימבו לסיום, בינינו, לא משנה מתי הייתי שואל אותך, תמיד היית ממליץ על השיר האחרון?

"שאלה טובה" הוא עונה ומקפל את המגבר, "אבל אני חושב שלא. ברור שאוטומטית הלכתי לשיר האחרון, אבל לא תמיד הייתי חושב שהוא מתאים לכולם או לקהל ספציפי. במקרה הזה, זה פשוט היה מתבקש".