מדענים
מדעניםצילום: iStock

על פי המחקר שפירסמו בכתב העת הרפואי Cell הצליחו המדענים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת פיטסבורג לבודד את המולקולה המנטרלת את נגיף הקורונה, בגילוי שעשוי לסייע בחיסון הגוף מפני המחלה או ביצירת תרופה לקורונה.

המולקולה קטנה פי עשרה מנוגדן בגודל מלא, והמדענים השתמשו בה ליצירת תרופה בשם Ab8 שעשויה להוות מניעה פוטנציאלית נגד נגיף הקורונה. על פי המחקר שפורסם בכתב העת הרפואי "התרופה הייתה יעילה ביותר במניעה וטיפול בזיהומי נגיף הקורונה בעכברים ובאוגרים במהלך המחקר".

התרופה אינה נקשרת לתאים אנושיים, מה שמעיד על כך שלא יהיו לה תופעות לוואי שליליות אצל אנשים. "לתרופה Ab8 יש לא רק פוטנציאל כטיפול בקורונה אצל אנשים שנדבקו בנגיף, אלא שהיא יכולה לשמש גם כדי למנוע מאנשים לחלות בזיהומי הקורונה מלכתחילה", אמר המחבר המשותף ג'ון מלורס, ראש המחלקה למחלות זיהומיות באוניברסיטת פיטסבורג.

הוא הוסיף עוד כי "נוגדנים גדולים יותר עבדו נגד מחלות זיהומיות אחרות ונסבלו היטב, ונתנו לנו תקווה שזה יכול להיות טיפול יעיל לחולים עם קורונה ולהגנה עבור מי שמעולם לא חלה בזיהום ואינו מחוסן".

החוקרים סיפרו כי כעת הם מנסים "לחשוב מחוץ לקופסה" כיצד ניתן לתת את התרופה, וקבעו כי יתכן וניתן יהיה לשאוף אותה או באמצעות זריקה שטחית.

על פי המחקר בכתב העת הרפואי, צוות מדענים במרכז הרפואי למחלות ביולוגיות ומחלות מתפתחות באוניבסיטת טקסס ובמעבדה הלאומית של גלווסטון בדקו את תרופת Ab8 ומצאו כי היא חוסמת את כניסת נגיף הקורונה לתאים.

בניסויים שבוצעו בעכברים, באלו שטופלו בתרופת Ab8 נמצאו פי 10 פחות נגיפים מדבקים מאשר אלו שלא קיבלו את התרופה.