נועם מיכאל שחרר את אלבום הבכורה שלו "בין אדם לאדם" לפני שלוש שנים בהפקתו של טל פורר ובו לקחו חלק: ישי ריבו ובניה ברבי. כיום עובד על אלבום שני, ופרויקט גדול של חידוש שירים ישראלים, בפרויקט יש שירים מוכרים ואף להיטי עבר בעיבוד חדשני, לעומתם השיר 'צל ומי באר' לרבים מהמאזינים תהיה השמעה ראשונה.

השיר "צל ומי באר" משרה אווירה של אחווה ונדיבות, פותח את הלב במחשבה על האחר והכנסת אורחים. השיר נכתב על בסיס זיכרון ילדות במאורעות ההעפלה בקיבוץ יגור ע"י המשורר והפזמונאי יורם טהר לב. בשנת 1945 כוחות של הפלמ"ח פרצו למחנה המעצר בעתלית, במהלך הפריצה שוחררו מן המחנה עצורים יהודים והוברחו לקיבוץ יגור, גם משפחתו של טהר לב הסתירה אחת מן המשוחררות. לוי שער כתב את הלחן השיר שהוקלט עבור אלבום משותף של צמד "הדודאים" וצמד "הפרברים.

נועם תמיד הרגיש חיבור מיוחד למוזיקה ישראלית, כעת הוא בוחר לחדש ולהעניק משמעות נוספת לשירים אלו. יש לו רצון לאפשר לעוד אנשים להתחבר לחומרים אלו, בעקבות הביצועים החדשניים, הנגישים לאוזן הישראלית של שנת 2020. הסנונית הראשונה שבחר לשחרר היא השיר "צל ומי באר" שיש בו עניין מיוחד, מאחר ולא בוצע עדיין בריאליטי ולא קיימים ביצועים מחודשים ברשת. השיר הופק ע"י צמד הזמרים והמפיקים המוכשרים מאוד גיא ויהל.

"מי שרעב ימצא אצלינו פת של לחם

מי שעייף ימצא פה צל ומי באר"

בתקופה זאת של תחילת השנה, ימי בראשית, מתחילים מחדש פשוט ונקי. השנה האחרונה לימדה אותנו להתרגל למציאות חדשה ולהסתפק בדברים המינימליים, להסתפק בלנוח בצל ולשתות מי באר. הטקסט מתאים לימים אלו, עניין הערבות ההדדית, ההקשבה והדלת הפתוחה לכל מי שצריך. ראינו בשנה האחרונה אנשים שאיבדו את מקור פרנסתם, והיו אנשים רבים שפתחו את דלת ביתם ואת ליבם.

נועם מיכאל משתף אותנו בהזדמנות של כולנו להעריך את הדברים הפשוטים והטבעיים שיש לנו, הוא מתחבר לאופטימיות שבטקסט ,לתקווה ולכמיהה לפתוח דלת ולב לעתיד טוב יותר. כל אלו קיימים גם בשיריו המקוריים, חיפוש הפתרון הפשוט והטוב.