טראמפ ונתניהו נפגשיםלע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה הגיעו לבית הלבן לקראת חתימת הסכם השלום, שם התקבלו בחגיגיות על ידי הנשיא טראמפ, שהתייחס לחתימת ההסכמים.

"ישראל מקבלת יותר מהכל שלום", הצהיר טראמפ, "איחוד האמירויות היא אומה עוצמתית באזור. היה חשוב שהם יהיו הראשונים. עוד עמים רבים ילכו בדרך הזו. זה שלום אמיתי ולכן הדבר המרכזי שישראל מרוויחה מההסכם הוא שלום".

לדבריו, "אנחנו מדברים עם חמש מדינות נוספות. איחוד האמירויות היתה הראשונה ובחריין אחריה וכאמור יהיו עוד מדינות. נמאס להן מהמצב הנוכחי ותראו בקרוב עוד מדינות מתקרבות לישראל. יהיה שלום במזרח התיכון".

בתשובה לשאלה על המצב מול איראן והקשר בין העימות עם איראן להסכם אמר טראמפ, "יש עכשיו ארבע מדינות ערביות שמכירות בישראל ומדינות נוספות יצטרפו, בין היתר בגלל איראן. אנחנו צריכים לחכות לראות מה יהיה בבחירות ואחר כך נעשה עסקה טובה יותר מהקודמת עם איראן".

בנוגע לפלסטינים אמר טראמפ, "עצרתי את התשלומים לפלסטינים, אבל מדינות אחרות נותנות להם כסף. דיברנו עם מלך סעודיה ועם נסיך הכתר בעניינם. הפלסטינים מאשימים אנשים במשך שנים. הם יתחברו למהלך הזה בזמן שיהיה נכון להם. ישראל רוצה שלום. אחרי כל כך הרבה שנות מלחמה, אפילו ביבי רוצה שלום".

ראש הממשלה נתניהו הודה לטראמפ על המילים החמות ואמר, "ישראל לא מרגישה מבודדת. יש לנו ידידות בכל העולם וארה"ב היא הידידה הגדולה ביותר".

טראמפ השיב על כך, "ישראל הכי פחות מבודדת מאשר אי פעם".

נתניהו הוסיף, "יש מדינות נוספות שמחכות להיכנס להסכמי השלום, ישראל לא מרגישה מבודדת כלל. היא מגיעה להישגים הדיפלומטיים הגדולים ביותר בהיסטוריה שלה. אני מקווה שכולם ישנו את דעתם ויצטרפו למעגל השלום. יש לי כבוד גדול למדינות שעשו את הצעד הזה והתקדמו".