ברוך בן יגאל ועמית התינוק
ברוך בן יגאל ועמית התינוקצילום: באדיבות המשפחה

יעקב סלע ורעייתו החליטו לקרוא לבנם התינוק ''דולב עמית'', על שמו של לוחם סיירת גולני עמית בן יגאל הי"ד שנהרג בפעילות מבצעית בשומרון.

אביו של עמית הי"ד, ברוך בן יגאל, הגיע לברית המילה ושימש סנדק, ואף הביא עימו את הלבוש שעמית הי"ד לבש בברית המילה שלו.

בחשבון הטוויטר שלו סיפר סלע מדוע החליט לקרוא לבנו על שם החייל: ''בשנים האחרונות עשיתי לי נוהג. בכל פעם לאחר שנודע על חייל שנפל, אני נכנס לפרופיל הפייסבוק שלו ללמוד עליו קצת. לא, לא בשביל החטטנות, אלא בגלל ההבנה שאם הוא מסר את נפשו בשביל שנחיה כאן, אנחנו חייבים לכל הפחות שהשם שלו יגיד לנו משהו.

''לפני ארבעה חודשים נפל החייל עמית בן יגאל. כהרגלי נכנסתי לפרופיל הפייסבוק שלו כדי ללמוד עליו. היה שם משהו שתפס אותי ולא הרפה. שמחת חיים מקסימה של חייל צעיר בשילוב עומק ואידיאלים שכבר נדיר לפגוש. מן ציונות של פעם''.

כאשר שמע שעמית הי"ד הוא בן יחיד, סלע חשב לעצמו שחייבים להמשיך את הבית והמשפחה. ''לשמחתי אשתי היקרה התחברה גם היא לסיפורו והיום קראנו לבנינו על שמו. הייתה לנו הזכות שאביו ברוך בן יגאל הסכים לבוא ולשמש סנדק לבנינו ואפילו הביא את הלבוש שעמית ז"ל לבש בברית המילה שלו.

''אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני, תדבק לשוני לחכי אם לא אזכרכי, אם לא אעלה את ירושלים על ראש שמחתי", הוסיף סלע בסיום דבריו.